Инструкции за първият етап от работата с барометъра на емоциите.
Барометър на Емоциите и как да го използваме?
Какво е барометър на Емоциите?
Барометърът е един от научно-обоснованите способи за Емоционална Интелигентност EQ по подхода RULER, Създаден след десетилетия научни изследвания, за да подпомага обучаването и развиването на емоционална интелигентност при деца, възрастни, ученици, студенти, училищен персонал, педагози, психолози, родители.
Това е един от първите способи, които FUNтазия преведе и адаптира на български език, специално за да бъде в помощ на деца и педагози от ясли, детски градини, училища, университети, без да забравяме излкючително значимото му приложение в семействата – като метод за работа, общуване, сближаване на деца и родители.
Как би помогнало неговото използване?
Да се научим да идентифицираме и назоваваме своите емоции е съществена стъпка към култивирането на Емоционална интелигентност (ЕQ).
Използвайки Барометъра на емоциите, ученици и педагози се запознават из основи с начина, по който техните емоции се променят през деня и как променящите им се емоции, могат да окажат силно влияние върху действията им.
По този начин те развиват СЕБЕ-познанието, от което имат нужда, за да формулират своите избори, да ги обосноват.
Използването на барометъра научава деца, ученици и педагози да разширяват своя емоционален речник, да заменят тривиални названия на емоции и чувства – с доста по-подробни изрази, по-ясни, конкретни, дълбоки.
Използваната реч се променя като от изрази като – „Добре съм“, „ОК съм“, започват да използват изказ като: „чувствам се отдалечен,“ „безнадежден съм,“ „Възмутен съм“, „Възхитен съм“и пр.
Учейки деца и педагози на разликите в привидно близки емоционални състояния, Барометърът на емоции дава силата на използващите го да разпознават целия регистър от своите емоционални светове и да могат да насочват чувствата си много по-ефективно.
Как да използваме Барометъра на емоциите?
Този помощен материал е направен изключително разбираемо, може да бъде ползван както от професионалисти в работата с деца – педагози, психолози и пр, така и от родители в домашна обстановка.
Затова публикуваме инструкции за най-ефективна работа с него.
Първи етап от работата с Барометъра на емоциите:
Първо е важно да представите четирите основни цвята, от които Барометърът е съставен. Това са червения, жълтия, синия и зеления цвят.
Всеки от четирите цвята символизира различно чувство – Червен – Ядосан, Жълт – Щастлив, Зелен – Спокоен, Син – Тъжен. Децата трябва да бъдат запознати първо с тези четири основни чувства, преди да преминете към следваща стъпка.
Правете просто упражнения за разпознаване на кое от тези четири чувства към кой цвят спада.
Нужно е да обясните, че Емоциите, които изразяваме – НИЕ Изразяваме с ЛИЦЕ, ТЯЛО и ГЛАС – в комбинация. Правете прости към по-сложни упражнения в подкрепа на това твърдение. Могат да бъдат игри с опити за имитиране на различните емоции. Могат да бъдат комбинирани с музика и танц. Комбинирайте с използване на цветовете.
След като първите стъпки дотук са добре овладяни, и не представляват затормозяване и стрес за учащите се може да се премине към обяснението на цветовете от таблото по следните показатели:
Ниво на неприятно чувство, Ниво на Приятно чувство, Висока енергия, Ниска енергия.
Това, което е важно в тази стъпка да бъде обяснено, е че всички емоции в червения сектор, се характеризират с Много високо ниво на Неприятно усещане и с висок разход на енергия.
Жълтият сектор и емоциите които спадат към него – се характеризират с Високо ниво на Приятно усещане и висок разход на енергия.
Зеленият сектори емоциите, които спадат към него, се характеризират с Високо ниво на приятно усещане и с нисък разход на енергия.
Синият сектор и емоциите, които спадат към него, се характеризират с високо ниво на Неприятно усещане и нисък разход на енергия.
От къде да намерите материали за работа върху развиването на Емоционална интелигентност EQ?
FUNтазия е първата организация в България, която работи по подхода RULER, чрез създаването на авторски материали и упражнения на български език за образователната система у нас. Специално за българските деца, адаптирахме голяма част от инструментариума на професионалистите в Йейл.
Ако сте преподавател, психолог или родител и искате да се свържете с нас, за да ви предоставим наши авторски материали на български език за развиване на EQ – пишете ни през контактната форма на уеб сайта ни, или ни изпратете лично съобщение през страницата ни във Facebook – /www.facebook.com/funtazia.bg/ .
[…] Играта е подходяща за деца, които тепърва се запознават с различните видове емоции, но ако вече сте работили по Емоционалната интелигентност и имате комплекта табла за развитие на EQ, всеки от говорителите може да опита да обясни емоционалното си състояние като включи в описанието ниво на енергия и ниво на приятно или неприятно чувство според Барометъра на емоциите. (Виж повече за барометъра на емоциите тук.) […]
Този уеб сайт използва бисквитки (cookies), за да подобрим използването му. Можете да направите редакция на използваните бисквитки по всяко време. НастройкиОК
Поверителност и Условия за бисквитки
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
[…] Барометър на емоциите и каксе използва? […]
[…] Барометър на емоциите и как да го използваме? […]
[…] интелигентност при децата. Песента обяснява четирите зони в Барометъра на емоциите по лесен, разбираем и забавен за децата начин, в т.ч. […]
Здравейте, коя е препоръчителната възраст на детето за започване на работа с Барометъра на емоции ?
Здравейте, зависи от развитието и установените потребности на детето, но е препоръчително от около 2-3 годишна възраст най-рано.
[…] Той представя „Барометъра на емоциите“ (научете повече за него тук) и мета-момента в Червената зона от Барометъра (повече […]
[…] Играта е подходяща за деца, които тепърва се запознават с различните видове емоции, но ако вече сте работили по Емоционалната интелигентност и имате комплекта табла за развитие на EQ, всеки от говорителите може да опита да обясни емоционалното си състояние като включи в описанието ниво на енергия и ниво на приятно или неприятно чувство според Барометъра на емоциите. (Виж повече за барометъра на емоциите тук.) […]
[…] „Барометъра на емоциите“ по методиката RULER (вижте повече тук), можете да ги помолите предварително да оцветят първа […]
[…] на емоциите“ – ще ги откриете тук, тук, тук, тук, тук и […]
[…] може да назове конкретните си емоции. Помогнете му с Барометър на емоциите, за да изгради основата на познанието за себе си и […]
[…] на класната стая. Пулсът. дали сме варианти за това с барометъра на емоциите . Но отчетохме факта, че може би не винаги, не всяко дете […]
[…] в превенцията от каквото и да е за децата ни. С Барометър на емоциите – лесно решаваме този момент от изграждането на […]