При невъзможност да регулират емоционалните си състояния, децата вземат необмислени импулсивни решения, което може да доведе до агресия, депресия, потиснатост, липса на концентрация, загуба на мотивация, липса на воля, изолация, зависимости, трудна адаптация и др. негативни ефекти, които да са белег в развитието на детето като личност през целия му живот.
Когато детето има проблем – играйте заедно играта. В нея този проблем става център на 5-те нива. В края на играта заедно ще създадете една или повече стратегии за бъдещ успех и решение на проблема.
Детето ще е по-уверено, че има вариант за действие, с което може да постигне успех – вариант, който сте открили заедно чрез играта.
Понякога детето може да не желае да споделя за проблема си чрез играта – в тези случаи вие може да влезете в ролята на споделящия и да споделите аналогичен проблем от вашия живот. В изследванията ни установихме, че е достатъчно дори само детето да слуша (да е набюдател, без да бъде участник), за да си извади нужните изводи от играта и да ги приложи на практика.
„Продуктът“ на емоционалната интелигентност е човек да умее да регулира емоциите си така, че да не взема импулсивни деструктивни решения – да има повече воля, да вижда перспективите, да изгражда здравословни навици, да има самоосъзнатост, емпатия и пр. „Продуктът“ на социалните умения и компетенции е човек да умее да подбира хората, с които да има конструктивни взаимоотношения, да развива екипност, да има социална осведоменост и пр.
Отборното участие в играта дава възможност на всички играчи да развиват емоционалните, когнитивните и социалните си умения – учейки се един от друг, помагайки си един на друг и търсейки заедно решения на проблемите.