Комплект от 63 специални карти с инструкции за 2 игри сред:
Настолна игра за лица над 14-годишна възраст.
Играе се в група от минимум 4-ма играча.
Играта „LikeWhen”© е авторски ресурс за възрастни над 14 години. Основен елемент в играта е споделянето на преживявания и емоционални състояния от живота на участниците с помощта на два специално създадени комплекта карти.
Играта е създадена с цел да сплотява участниците, което я прави много полезен ресурс за екипи в компании, семейства, гимназисти и студенти. Продължителната игра може да развие у играчите по-високо ниво на емоционална интелигентност и социални умения.
Играта дава възможност на групата играчи да създадат общо „убежище“ за своите емоционални житейски моменти – където да споделят един на друг, за да постигнат взаимна емпатия, да подобрят връзката помежду си, да имат по-голямо себепознание и да опознаят повече останалите.
Точно поради тези причини основно правило в играта е, че в нея нямат място хора, които ще я играят с нагласата да влошат отношенията между участниците.
Кадри от тиймбилдинг на екипа на ЧОУ „М.Монтесори“ – Добрич.
Кадри от часове по социално-емоционално изучаване с гимназисти от ЧЕГИЧЕ „Дж.Байрон“ – Варна
“LikeWhen”© е приключение, в което са поканени всички хора от Вашия живот, на които държите.
Крайна дестинация са добрите и здравословни човешки отношения помежду ви – нещо, безценно за всеки от нас, от което всички имаме нужда постоянно.
„LikeWhen”© е отлична игра, когато искате да:
Играта е вълнуваща възможност за групово развитие на социалните умения и емоционалната интелигентност. Нещо повече – възможност да развиете връзките между членовете на един екип.
През целия си живот сме част от екипи като училището, университетът, работното място, семейството – играта се концентрира върху споделянето между участниците в тези важни за нашите успехи и щастие екипи.
Настолната игра включва две тестета карти. Без нищо излишно, което лесно може да изгубите като пионки, зарчета и пр. Само тези две тестета в удобна еко кутия за съхранение, която може да носите навсякъде, където има компания от хора, с които искате да играете.
Първото тесте е кръстено „Story Topic” – от него се избира Темата на играта. Темите са специално подбрани и са описани само с една дума – например „Любов“, „Общество“, „Предразсъдъци“, „Смърт“, „Младост“ и др. Една дума – но толкова много истории, с които всеки от нас може да й придаде смисъл – именно тези истории са един от „центровете“ в „LikeWhen”©
Второто тесте е кръстено „LikeWhen” (от английски “Както когато“) – то е важно за две от ролите, в които влизат играчите – ролята на „Разказвачът“ и ролята на „Отражението“.
Върху картите „LikeWhen” има интересни и провокативни изображения, които ще разбудят фантазията ви и ще ви върнат назад във времето, когато нещо важно се е случило във вашия живот.
Ни най-малко! Имате 10 лесни стъпки, през които протича играта – обяснени подробно в една страница. Освен комплекта карти не се изисква нищо по особено от часовник, с който да засичате време и място, където да записвате точките.
Въпреки, че играта има за цел да спомага за развитие на емоционалната интелигентност, емпатията и социалните умения – не е нужно да сте специалист по психология или EQ, за да я играете. Напротив – просто спазвате 10-те стъпки, описани в инструкциите.
Единствено най-трудно в играта всъщност може да са трите предизвикателства към вас:
Ако тези три предизвикателства не ви затрудняват – правилата ще са съвсем елементарни за вас.
Играта е подходяща за група от поне 4-ма души на възраст над 14 години, например:
Посредством играта имате възможност да научите повече за хората, с които играете. „LikeWhen“ е концепция, базирана на множество научни доказателства и методики за развитие на социални умения и емоционална интелигентност. Същевременно начинът на игра е изграден максимално удобно, разбираемо и ефективно.
Зад настолната игра „LikeWhen“ стои огромен труд, експертиза и международен опит в областта на социално-емоционалното развитие.
Може би е невъзможно да обясним игра, която е нужно да изживеете с другите играчи, за да разберете напълно…но ако трябва да опишем няколко важни аргумента за това да я имате, те са:
„LikeWhen”© е концепция, базирана на научно-доказани методи за развитие на социални и емоционални умения в общности. Идеите и механизмите за игра в „LikeWhen”© са вдъхновени от години проучвания, научен труд, споделен опит и експертиза.
Това не е само настолна игра, която да донесе забавление на участниците. Това е ресурс за подобряване на средата чрез механизми за развитие на социално-емоционални умения сред участниците.
„LikeWhen”© е игра, в която емоционалните състояния срещат историите ни, които създават нови емоционални състояния и нови истории, докато споделяме опит, емпатия и чувства.
Подобни механизми за споделени истории и емоционални състояния се изследват от десетки години – позволете ни по-долу да споделим миниатюрна част от това, което учените са открили като възможности.
През 1999г. Maurise Elias, S. Tobias и B. Friedlander написват книга за „Емоционално-интелигентното родителство“. Книгата предлага множество методи за развитие на емоционална интелигентност в един от най-важните социуми на човек – семейството. Съществена част от методите за работа, които тримата автори публикуват, е свързана със споделените истории и емоции. Именно споделените истории и емоционални състояния са център в игровия механизъм на „LikeWhen”©.
По-късно, през 2006г., най-голямата организация за развитие на емоционална интелигентност и социални умения в учебна среда, CASEL, публикуват серия от указания и съвети за работа с деца в семейна и учебна среда. Учените от CASEL реферират към споменатата по-горе книга и концепцията за storytelling (от англ. „разказване на истории“) техники.
През 2011г. е направен мета-анализ за универсално приложими подходи за социално-емоционално развитие сред ученици (Durlak, J.A., Weissberg, R.P., Dymnicki, A.B., Taylor, R.D., Schellinger, K.B.). Става ясно, че споделените истории в социуми като класа, випуска и т.н. са възможност за развитие на социални умения, емоционална интелигентност и по-здравословни отношения и личности напред във времето.
През 2013г., създателят на понятието „емоционална интелигентност“, Даниел Голман, споделя като част от програма за формиране на лидери, за т.нар. „стратегическо споделяне на истории“.
През 2018г. вече има научни доказателства, че разказването на истории трябва да е акцент в детското развитие от най-ранна възраст до края на работната ни кариера. CASEL публикуват множество материали и научни изследвания по темата.
През 2020г. най-големите международни организации, научни институти, експерти, правителствени и неправителствени структури от всички точки на света се събират на глобалния форум „Social-Emotional Learning Exchange”, където обменят опит относно подходите за развитие на социални умения и емоционална интелигентност в социуми като семейство, училище, университет, работни екипи в компании. Мнението на младежи-лидери на общности в гимназии и университети е, че техниките и методите за обмен на истории са високоефективни за развитието на устойчиви общности, което става основна тема на форума.
По време на глобалния форум през 2020г. експерти заявяват категорично (Matt Englar-Carlson, Ph.D.; Niobe Way, Ed.D.; Ashanti Branch, M.Ed.; Lily Howard Scott), че споделянето на истории е възможност за развитие на личността и общността. Тяхното експертно мнение е, че има нужда от различни ресурси, методи за работа и експертиза, чрез които лесно различни групи да изграждат т.нар. „безопасна среда за споделяне“. Нещо, залегнало в основната концепция на „LikeWhen”©.
Експертите Barry Kibel и Melinda Lackey заявяват, че позитивната промяна в социумите, в които сме (семейство, учебна среда, работна среда) зависят от „колекционирането на истории“. Историите илюстрират травма, бедност, насилие, расизъм, сексизъм, хомофобия, маргинализация, нови възможности, пречки и т.н. Историите са начинът да обучаваме сърцето си. Те са отпечатък, който има силата да гради отношения и да създава създатели.
© 2015-2022 FUNtazia International Limited. All Rights Reserved!
Тел: 0885217714