fbpx

Как да организираме учебния процес с мисъл за социалното и емоционалното детско развитие?

Как да организираме учебния процес с мисъл за социалното и емоционалното детско развитие?

На Втората поред Национална Конференция за социално и емоционално изучаване, организирана от FUNтазия, говорихме, че СЕИ трябва да премине на следващо ниво. От спорадични практики в образователния процес, които се случват с неясна честота и ефективността им трудно може да бъде измерена, споделихме важността СЕИ да се превърне в част от образователния процес, която обхваща не просто една дисциплина, а всички дисциплини. Социално-емоционалното изучаване да влезе като модел на общуване, да се превърне в климат, да обхване всички важни участници, да стане част от академичния процес. (Вижте видео по темата тук.)

 

Важни елементи на интеграцията на СЕИ с мисъл за детското развитие

Фреймуорка на CASEL възприема системен подход, който подчертава значението на установяването на Равнопоставеност в средата за обучение и координиране на практиките, касаещи класни стаи, училища, семейства и общности, за да се подобри социалното, емоционалното и академичното обучение на всички ученици.

 

Качественото прилагане на добре проектирани, основани на доказателства (evidence based) програми и практики в класната стая е основополагащ елемент за ефективното СЕИ.

Когато говорим за колаборативната ни работа по интеграция на СЕИ, трябва да се има предвид колаборация на практика. Не само на думи, обещания и проекти. CASEL твърдят, че е най-полезно да се интегрира СЕИ в академичните учебни програми и цялостната култура на училището, в по-широкия контекст на училищните практики и политики и чрез непрекъснато сътрудничество със семейства и обществени организации. Тези координирани усилия трябва да насърчават свободата на младежкия глас, тяхното съдействие и ангажираност в темата, да създава подкрепящ безопасен  климат в класната стая и училищата и условия за такъв, дисциплина, да повишават компетентността на СЕИ за възрастните, като всичко това се случва през насърчаване ефективните партньорства  със семействата и общността. (Третата Конференция за Социално-емоционално изучаване посветихме изцяло на Семействата и подкрепата на родителя в справяне с ежедневните предизвикателства. Вижте повече информация тук или се регистрирайте за участие. )

 

http://www.socialemotionalskills.eu

 

Социално-емоционалното изучаване е преди всичко отговорност, самодисциплина, отдаденост и човечност. Директорите и педагозите, които разбират важността на СЕИ би трябвало да са ръководени от тези ценности. Само и единствено тогава СЕИ може да съществува в чистата си форма, онази, която дава ефективност и действително променя средата в такава, която подкрепя децата в израстването им.

 

СЕИ не е надпревара за спечелване на проекти и спечеленият проект на тема СЕИ – не означава интеграция. За жалост – едни отпуснати средства за прилагане на методики по социално-емоционално изучаване – далеч не значат, че вече имаме СЕИ в учебното си заведение. Това означава единствено, че в ръцете са ви дадени средства, което ви прави силно отговорни пред децата на Съвремието да ги подготвите за … Реалността.

 

СЕИ е процес, който се надгражда непрекъснато и изисква постоянство, целенасоченост, търсене, изследване, проучване… отговорност, взаимна подкрепа.

 

Участниците в СЕИ да бъдат еднакво въвлечени в процеса

Родители – семейна среда, роднини (Тази година Националната Конференция за социално-емоционално развитие – посветихме изцяло в подкрепа на родителя и справянето с ежедневните предизвикателства в семейството. Вижте повече информация – тук. )

Педагози – учебна среда, педагогичски съветник, ресурсен преподавател, директор и пр…

Деца – Клас, випуск, приятели, други социуми.

 

Елементите от Модела на FUNтазия – да бъдат едновременно и адекватно прилагани

 

Защо социално-емоционалното изучаване започва от ВЪЗРАСТНИТЕ?

Ако родителят не работи върху своите социално-емоционални умения, ако учителят не работи върху своите.. те не са в състояние да осъществят наблюдение над децата. Картотекирането е невъзможно без наблюдение. Споделянето и колаборацията вече са съвсем непостижими – при отсъствието на първите два елемента от модела.

 

Можете да участвате в Третата Национална Конференция за социално-емоционално развитие, посветена изцяло на родителите, подкрепа от специалисти за семействата, практически начини за справяне с проблемни поведения. Вижте повече информация тук.

ПРИМЕР:

Много често, ако учителят откаже да наблюдава реакциите на родителят, когато говори за проблем на детето, това може да създаде конфликт в отношенията между тях и детето да е потърпевшо.

За да прочетете пълната статия е необходимо да имате регистрация в сайта. Ако вече имате такава - използвайте бутон Вход
Регистрация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Бързи препратки:


Вашият профил в сайта:


Все още нямате регистрация?
Направете я от тук безплатно!

Влезте в профила си
за достъп до пълното съдържание за посетители