fbpx

Ученето е социално, емоционално - и едва тогава - академично.

Защо Социално-емоционалното изучаване е необходимо, какви са възможностите да бъдем подведени в смисъла му и как да избегнем това.

Ученето е социално, емоционално и едва тогава може да бъде академично…

Без значение от дисциплината, която преподава един учител, без значение дали е дигитално или присъствено обучението – Академичните знания няма начин да се случват ефективно и целенасочено ако в процеса отсъстват методики за социално-емоционално изучаване.

Един учител винаги използва 2 форми на преподаване:

Пряка – която се състои в преподаването на самата информация от учебния материал.

Косвена – която е концентрирана в подходите, избрани от учителя, да направи информацията лесно възприемчива и за децата в конкретната учебна среда.

Факт, е че Академичните знания не могат да се преподават в изолация.

Всяка активност изисква подход от страна на учителя, за да бъде информацията адаптирана към конкретните деца в конкретната учебна среда.

Въпросът е дали подходът, който сме избрали е в подкрепа на развитието на социални емоционални умения или такъв, който по-скоро ги потиска, тъй като фокусът им е в нещо друго.

Самият подход, който избираме  всъщност е  нашата комбинация от стратегии за инструкции, обяснения, подкрепа в усвояването на учебния материал.

Неговият фокус не е в самия учебен материал, а в начина, по който той е преподаден, за да бъде ефективно възприет, запомнен, усвоен.

Не всяко дете възприема по подхода, който сме избрали, и често има нужда от друг, според неговите конкретни нужди.

Социално-емоционалното изучаване е част от тези подходи, който влияе на цялата среда.

Измерваме ефективността му като оценим добро или лошо е влиянието му.

Вече сме споделяли и коментирали на Националната конференция за социално и емоционално изучаване в подробности какво всъщност представлява то, разисквали сме различни варианти и възможности за прилагането му. Като лайтмотив остава осъзнаването, че какъвто и да е подходът – той не е нещо допълнително, което учителят трябва да трябва да прави. (Лекция по темата – вижте тук)

Той е просто начин за справяне с вече съществуващи проблеми.

Подход, който осигурява превенция.

Кои са проблемите, които съществуват в класната стая или в една група от детската градина понастоящем?

За да прочетете пълната статия е необходимо да имате регистрация в сайта. Ако вече имате такава - използвайте бутон Вход
Регистрация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Бързи препратки:


Вашият профил в сайта:


Все още нямате регистрация?
Направете я от тук безплатно!

Влезте в профила си
за достъп до пълното съдържание за посетители