Ученето е социално, емоционално - и едва тогава - академично.
Защо Социално-емоционалното изучаване е необходимо, какви са възможностите да бъдем подведени в смисъла му и как да избегнем това.
Ученето е социално, емоционално и едва тогава може да бъде академично…
Без значение от дисциплината, която преподава един учител, без значение дали е дигитално или присъствено обучението – Академичните знания няма начин да се случват ефективно и целенасочено ако в процеса отсъстват методики за социално-емоционално изучаване.
Един учител винаги използва 2 форми на преподаване:
Пряка – която се състои в преподаването на самата информация от учебния материал.
Косвена – която е концентрирана в подходите, избрани от учителя, да направи информацията лесно възприемчива и за децата в конкретната учебна среда.
Факт, е че Академичните знания не могат да се преподават в изолация.
Всяка активност изисква подход от страна на учителя, за да бъде информацията адаптирана към конкретните деца в конкретната учебна среда.
Въпросът е дали подходът, който сме избрали е в подкрепа на развитието на социални емоционални умения или такъв, който по-скоро ги потиска, тъй като фокусът им е в нещо друго.
Самият подход, който избираме всъщност е нашата комбинация от стратегии за инструкции, обяснения, подкрепа в усвояването на учебния материал.
Неговият фокус не е в самия учебен материал, а в начина, по който той е преподаден, за да бъде ефективно възприет, запомнен, усвоен.
Не всяко дете възприема по подхода, който сме избрали, и често има нужда от друг, според неговите конкретни нужди.
Социално-емоционалното изучаване е част от тези подходи, който влияе на цялата среда.
Измерваме ефективността му като оценим добро или лошо е влиянието му.
Вече сме споделяли и коментирали на Националната конференция за социално и емоционално изучаванев подробности какво всъщност представлява то, разисквали сме различни варианти и възможности за прилагането му. Като лайтмотив остава осъзнаването, че какъвто и да е подходът – той не е нещо допълнително, което учителят трябва да трябва да прави. (Лекция по темата – вижте тук)
Той е просто начин за справяне с вече съществуващи проблеми.
Подход, който осигурява превенция.
Кои са проблемите, които съществуват в класната стая или в една група от детската градина понастоящем?
За да прочетете пълната статия е необходимо да имате регистрация в сайта. Ако вече имате такава - използвайте бутон Вход
Вашият коментар