Ученето е социално, емоционално - и едва тогава - академично.
Защо Социално-емоционалното изучаване е необходимо, какви са възможностите да бъдем подведени в смисъла му и как да избегнем това.
Ученето е социално, емоционално и едва тогава може да бъде академично…
Без значение от дисциплината, която преподава един учител, без значение дали е дигитално или присъствено обучението – Академичните знания няма начин да се случват ефективно и целенасочено ако в процеса отсъстват методики за социално-емоционално изучаване.
Един учител винаги използва 2 форми на преподаване:
Пряка – която се състои в преподаването на самата информация от учебния материал.
Косвена – която е концентрирана в подходите, избрани от учителя, да направи информацията лесно възприемчива и за децата в конкретната учебна среда.
Факт, е че Академичните знания не могат да се преподават в изолация.
Всяка активност изисква подход от страна на учителя, за да бъде информацията адаптирана към конкретните деца в конкретната учебна среда.
Въпросът е дали подходът, който сме избрали е в подкрепа на развитието на социални емоционални умения или такъв, който по-скоро ги потиска, тъй като фокусът им е в нещо друго.
Самият подход, който избираме всъщност е нашата комбинация от стратегии за инструкции, обяснения, подкрепа в усвояването на учебния материал.
Неговият фокус не е в самия учебен материал, а в начина, по който той е преподаден, за да бъде ефективно възприет, запомнен, усвоен.
Не всяко дете възприема по подхода, който сме избрали, и често има нужда от друг, според неговите конкретни нужди.
Социално-емоционалното изучаване е част от тези подходи, който влияе на цялата среда.
Измерваме ефективността му като оценим добро или лошо е влиянието му.
Вече сме споделяли и коментирали на Националната конференция за социално и емоционално изучаванев подробности какво всъщност представлява то, разисквали сме различни варианти и възможности за прилагането му. Като лайтмотив остава осъзнаването, че какъвто и да е подходът – той не е нещо допълнително, което учителят трябва да трябва да прави. (Лекция по темата – вижте тук)
Той е просто начин за справяне с вече съществуващи проблеми.
Подход, който осигурява превенция.
Кои са проблемите, които съществуват в класната стая или в една група от детската градина понастоящем?
За да прочетете пълната статия е необходимо да имате регистрация в сайта. Ако вече имате такава - използвайте бутон Вход
Този уеб сайт използва бисквитки (cookies), за да подобрим използването му. Можете да направите редакция на използваните бисквитки по всяко време. НастройкиОК
Поверителност и Условия за бисквитки
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Вашият коментар