-

Ново

Свържете се с нас

Адрес

-

Тел.номер

--

Email адрес

- -


19.11.2022г. • Онлайн сесии с експерти и практици в областта


Експерти ще споделят полезни съвети и практически опит относно развитието на житейски и емоционални умения при деца над 3 години. » Повече


20.11.2022г. • Онлайн Workshop с тренинги и практики


Акредитирани СЕИ експерти ще проведат виртуален workshop, за да онагледят ефективни СЕИ практики, методики и подходи. » Повече


Богатство от теми и полезна информация


Съвети и техники за работа с децата по основни проблеми като агресия, демотивация, пристрастяване, депресия, страхове, адаптация и др.

От 2019г. насам, всяка година се събираме заедно - родители, педагози, представители на образователните институции, български и чуждестранни експерти в детското развитие, психолози и SEL практици - на Националната Конференция за СЕИ в България.

Информация



Как ще протече конференцията тази година


  • Изцяло онлайн (през Zoom) на 19-ти и 20-ти ноември.2022г.
  • Първи ден (19.11.2022) ще се проведат сесии от лекции и дискусии с експерти, които ще представят конкретни практики и методи за работа с деца у дома и в учебна среда.
  • Втори ден (20.11.2022) ще се проведе workshop, включващ тренинги и практики, които може да прилагате в учебна и семейна среда.
  • Заедно с това всички участници получават пълен достъп до уебинари с експерти от чужбина на английски език.

Участието Ви става чрез онлайн регистрация от тук. При въпроси тел: 0885217714.

Основни акценти:


  • Изпитани и научно-доказани практики и техники за превенция и интервенция при основни проблеми в учебна и семейна среда: насилие, тормоз, пристрастявания, депресия, демотивация, предразсъдъци, влошени отношения и пр.;
  • Лекции и тренинги от професионалисти-практици с опит в България и чужбина;
  • Възможност да получите отговори на въпроси и да създадете нови контакти;
  • Получаване на поименно удостоверение за участие;
  • Удобството да сте онлайн, без допълнителни разходи за пътуване и настаняване.

Вижте всички теми в програмата на Конференцията

Защо темата за СЕИ е съществено важна?

Последният глобален мета-анализ за позитивното влияне на СЕИ включващ 668 различни оценителни проучвания, е проведен от Роджър Вайсберг, управляващ CASEL (www.casel.org). Данните от анализа са красноречиви относно влиянието на СЕИ върху успеха на учениците:

+50%

подобрение на постиженията в училище

+38%

увеличение в средния успех в училище

-28%

спад в проявите на агресия и лошо поведение

+63%

развитие на емпатия


Развитието на житейски и социални умения


Социално-емоционалното изучаване (СЕИ) е основна част от образованието, възпитанието и човешкото развитие. Доказано е, че СЕИ развива житейски, емоционални и когнитивни умения, които помагат през целия живот.

Социално-емоционалното изучаване (СЕИ) е комплексно интегрирано в развитите образователни системи по света като един от основните компоненти в образованието от ранна възраст до висшето образование включително. СЕИ не е нещо ново - то присъства от десетилетия като важна част от програмите и активностите на най-престижните учебни заведения по света. СЕИ категорично не се ограничава само до активности в училището и университета - напротив, важно е да присъства и в семейна среда. Научните анализи (вижте PDF файл с международен мета-анализ и подробности) красноречиво показват, че СЕИ в семейството и училище развива личности с висок социален статус, успешна кариера, здравословни семейни отношения и лидерски позиции в обществото.


Нашата покана към Вас


Имаме удоволствието да Ви поканим на четвъртото издание на първата в България Национална конференция за СЕИ!

Националната Конференция вече няколко години събира заедно родители и експерти от България и чужбина с цел обмен на опит, контакти и практики.

Събитието е подходящо за:

  • преподаватели и възпитатели,
  • директори и ректори,
  • родители на деца над 3г. възраст
  • психолози и СЕИ специалисти

Над 4000 български професионалисти в работата с деца и юноши, заедно с над 1 200 000 родители у нас, практикуват социално-емоционално изучаване (СЕИ). Бъдете част от тях, за да случим заедно, стъпка по стъпка, необходимата за обществото ни положителна промяна.

Факти за социално-емоционалното изучаване (СЕИ)

x 11

възвръщаемост от инвестицията в СЕИ, направена от институциите

92%

от директорите определят уменията от СЕИ като еднакви или по-важни от техническите

3 от 5

родители приоритизират емоционалното здраве на децата си пред трупането на знания

85%

от учителите в прогимназия приоретизират менталното здраве и СЕИ на учениците

Източници: Durlak, J.A., Weissberg, R.P., Dymnicki, A.B., Taylor, R.D., & Schellinger, K. (2011) The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A metaanalysis of school-based universal interventions. Child Development: 82 (1), 405-432. ; Future of Jobs Report, World Economic Forum ; National Bureau of Economic Research, 2015 ; Source: Learning Heroes, 2017 ; NFER's Teacher Voice Omnibus Survey 2021.

Програма


Експерти от страната и чужбина споделят опит и практики в областта на EQ/EI (emotional intelligence) и социалните умения на децата и юноши в рамките на 2-дневна конферентна програма онлайн.


Конференцията ще се проведе онлайн през Zoom на датите 19-ти и 20-ти ноември.2022г. между 9:30-14:30ч..

Ден 1 • Лекционна програма


Събота, 19.11.2022 • от 09:30ч. до 14:30ч. • Място: Zoom


09:30ч.-10:00ч. • Откриване на конференцията

10:00ч.-11:00ч. • СЕСИЯ 1:
Мълчанието е злото!
виж темите

  • Когато детето мълчи, а поведението... крещи • Методи за регулация на емоционални реакции и нездравословно поведение. Техники за превенция от насилие и тормоз.
  • Свидетелите - перфектни бъдещи насилници • Свидетелите на насилие и тормоз най-често вземат примера на насилника - как да осъществим превенция от пандемията "насилие".
  • Няма виновни - всички са потърпевши • Защо неглижирането на казуси и конфликти в учебната среда води до нейното влошаване. Конкретни изпитани методи, ресурси и способи за разрешаване на казуси и конфликти.

11:10ч.-12:10ч. • СЕСИЯ 2:
Ефектът на "Черната котка"
виж темите

  • Котката, която носеше лош късмет само на себе си • За нарочените в образователната система. Изпитани техники за борба с предразсъдъците, и за постигане на здравословен учебен климат.
  • "Котката на Шрьодингер" в образователната система • За интеграцията на СЕИ, която я има, но и не - няколко приложими подхода за цялостна интеграция. Практики за работа с демотивираните ученици, които са в клас, но и не са.

12:20ч.-13:20ч. • СЕСИЯ 3:
Симпатичната Емпатия
виж темите

  • Хората "Казах ли ти" и хората "И аз така" • Емпатията е доказано мощен ресурс за поддържане на здравословна учебна и семейна среда. Какви са "правилата" на емпатията и утвърдени техники за провокиране на емпатия в действие в дома и в учебното заведение.
  • Непознатите, с които детето ми прекарва деня си. • Екип ли са децата в класа? Родителите им в какви отношения са помежду си? Познават ли ги добре? Познават ли добре учителите им? Отговорите на тези въпроси са съществено важни за "здравето" на класа, мотивацията на децата, борбата с насилието и пр. важни теми. Как да работим качествено по отношенията родители-учители-ученици. Практики за изграждане на позитивни отношения между всички участници в учебния климат.

13:30ч.-14:30ч. • СЕСИЯ 4:
Насаме с хората, които нямам до себе си
виж темите

  • Дядо Коледа идва само веднъж в годината... • ...През останалите 364 дни децата имат нужда от доверени възрастни, на които да споделят. Да бъдеш достъпен за детето е едно от най-важните качества на един учител и един родител. Какви са добрите практики в създаването на т.нар. "доверена учебна среда", в която децата са отворени да споделят, вместо да премълчават. Защо това е важно и как това помага за превенция от сериозни проблеми.
  • Глухите слушатели • За възрастните и децата, които слушат другия, но не желаят да чуват емоциите му и да се вслушат в личността му. Представяне на няколко полезни практики за развиване на житейските умения при децата и юношите.
  • Софтуер за човещина • Дигитализацията носи много предимства, но постави на преден план проблеми сред децата и юношите като пристрастяване, тревожност и депресия, загуба на концентрация и др. Ще споделим опит и техники за борба с тези проблеми.

Ден 2 • Практически workshop


Неделя, 20.11.2022 • от 09:30ч. до 13:30ч. • Място: Zoom


09:30ч.-10:30ч. • ТРЕНИНГ 1:
Не само учител - доверен спътник.
научи повече

Активност за откриване на възможностите пред всеки родител, учител за здравословна комуникация със своето дете или с децата в клас. Техника за наблюдение и Самонаблюдение с цел качествено прилагане на личностния потенциал в управлението на отношенията, възможностите и предизвикателствата пред нас.

10:40ч.-11:40ч. • ТРЕНИНГ 2:
Познатите, които не познаваме
научи повече

Активност от програмата за teambuilding LikeWhen - за търсене на информация, правилно анализиране, креативност, разпознаване на собствените предразсъдъци, с цел – създаване на възможност за по-дълбоко свързване с децата и възрастните в живота ни. Устойчиви отношения отвъд повърхностното и видимото.

11:50ч.-12:50ч. • ТРЕНИНГ 3:
Имало едно време (Колаборация)
научи повече

Активност за стимулиране на изслушването, способността за работа в екип и организаренто на колектива в отделните му роли. Целта е постигане на колективен продукт, анализ на етапите на създаването му – търсене на алтернативи, стимулиране на креативността и адекватната бърза реакция.

11:50ч.-12:50ч. • ТРЕНИНГ 4:
Narrative 4 Story Exchange
научи повече

Цялостна техника за постигане на здравословен климат – включва активното слушане, развитие на уменията за презентиране, за свързване, умения да бъдеш добър събеседник – през преживяване на емпатия в действие.


Уебинари на английски с експерти от чужбина


ВАЖНО! Онлайн достъп ще получат само регистрирани участници в поне един от двата конферентни дни!


21.ноември.2022г. от 20:00 до 21:00ч.
ЛЕКТОР: Лий Кийлок, Narrative 4 (www.narrative4.com)
Тема: Мълчанието е злото
научи повече

Лий Кийлок ще сподели как да се борим превантивно с "Пандемията на самотата".
Лий Кийлок е Директор "Глобални програми" в "Narrative 4" (www.narrative4.com). Narrative 4 е международна организация за СЕИ с над 530 партниращи учебни институции на 4 континента, прилагаща научно-доказани подходи в над 36 държави чрез мрежа от над 130 000 фасилитиращи участника. Г-н Кийлок отговаря за координацията и администрацията относно всички аспекти от развитието на "Narrative 4". Родом от Великобритания, Лий се премества и заживява в САЩ през 1989г., където 13 години е преподавател по английски в "Newtown High Scholl" в Кънектикът.

22.ноември.2022г. от 20:00 до 21:00ч.
ЛЕКТОР: д-р Тиа Ким, Committee for Children (www.cfchildren.org)
Лекция и workshop на тема "Превенция от насилие в учебна среда"
научи повече

Д-р Тиа Ким е психолог по развитието, експерт в отношенията родител-дете, майка на две деца. Тя вярва в силната семейна основа, отворената комуникация и критичната роля, която играят отношенията родител-дете за безопасността и благосъстоянието на децата. Със своя опит като родител, като изследовател в областта на образованието и като психолог, д-р Ким има за цел да предостави на семействата ясни, научно и практически доказали се като ефективни съвети и методи, които да им помогнат да започнат разговори и работа с цел превенция от тормоза, насилието и агресията.
Д-р Ким започва кариерата си в академичните среди, но по-късно решава, че иска да види своите изследвания в действие, помагайки на деца и младежи. Днес тя ръководи екипа от изследователи на "Комитета за Децата", който разработва и оценява качеството, ефективността и въздействието на програмите за социално-емоционално образование, както и работата по ангажиране на семейството. Това включва и тазгодишната кампания за превенция на тормоза и насилието, наречена Captain Compassion (в България позната също като "Капитан Емпатия").
Д-р Ким е получила своята докторска степен по психология на развитието в Калифорнийския университет, Ривърсайд, и завършила три години след докторантско обучение в National Academic Centers of Excellence в превенцията на младежкото насилие. Преди да се присъедини към Комитета за децата, тя работи като асистент по човешко развитие и семейни изследвания в Penn State Brandywine.

23.ноември.2022г. от 20:00 до 21:00ч.
ЛЕКТОР: Дейвид Коркоран, Six Seconds (www.6seconds.org)
Лекция и сесия "Въпроси и отговори": Профилиране на талантите за родители, учители и деца над 7г.
научи повече

Възможности за профилиране и насочване на талантите, и развиване на потенциала при деца и възрастни чрез специализираните ресурси на EQ.org.

24.ноември.2022г. от 20:00 до 21:00ч.
ЛЕКТОР: Аарян Салман Зорабиан, Global Citizenship (www.globalcitizenshipfoundation.org)
Лекция и workshop: Емпатията не е достатъчна.
научи повече

Кога и защо емпатията в учебната среда не е достатъчна? Какво още липсва? Какво е нужно, за да постигнем здравословен учебен климат?
Аaрян Салман е президент на авторитетната фондация Global Citizenship. В момента той е един от youth лидерите на MGIEP на ЮНЕСКО за превенция от насилствения екстремизъм. Също така е youth лидер на GCED на ЮНЕСКО-APCEIU, основен фасилитатор в Global Debates.
Заедно с това Аарян е и редактор в списание .ed Magazine, член на Международен Консултативен Съвет от "Център за неравностойно положение в образованието" към Университетът в Дъблин. Аарян е и MAIDP към Harris School of Public Polic на Чикагския университет ( MAIDP е едногодишна образователна програма, която осигурява солидна основа в разработването и анализа на политиката, със специален акцент върху международното развитие и политиката). Преди това, Аарян е работил като Служител във Verbattle, отдел Програмно развитие, подредактор в списание Outlook и анализатор на външната политика в World Focus Journal.

Лектори

С голямо удоволствие ви представяме професионалистите, които ще споделят своя опит и експертиза по време на конференцията:

Янка Делева

Психолог,фамилен терапевт
повече

Педагог, магистър психолог „Психология на Личността“, фамилен терапевт, сертифициран от ИФТ-България, член на БАФТ, развива се в парадигмата на системната психотерапия. С дългогодишен опит в работата с деца и семейства в риск, както и с младежи от групата на NEETs, доброволец в европроекти в областта на образованието и социалните дейности. От 4 години прилага в практиката си методите на социално-емоционалното изучаване в детски групи и групи родители.

David Corcoran

Акредитиран ICF ACC коуч, EQ практик и EQ Business Advisor в "Six Seconds Europe"
повече

Дейвид Коркоран е акредитиран ICF ACC коуч и EQ Business Advisor в "Six Seconds Europe" (www.6seconds.org). Практик в областта на емоционалната интелигентност със "Six Seconds" от 2017г., Дейвид е акредитиран експерт в EQ профилиране BPC, EQPC, EQ Assessor (EQAC), VSC експерт, Facilitatior Integration, и към момента завършва обучение по EQ програмата "Advanced Facilitation Pathway" към "Six Seconds". Дейвид е Network Leader в глобалната мрежа на експертите по социално-емоционално развитие от няколко години. Той е организатор на регулярни сбирки на EQ експерти от групата "Emotional Intelligence Vienna". Дейвид Коркоран въвлича образованието си в областта на оперното пеене в своята работа като Language & Communication Coach, където комбинира своята работа в областта на EQ с комуникационните умения, за да помогне на професионалисти от различни сфери да развият сценично поведение и презентационни умения пред публика. Заедно с това Дейвид е създател и хост на YouTube сериите "Why Words Work".

Полина Коцева

Практикуващ СЕИ специалист и EQ Profiler, с международна акредитация от EQ.org
повече

Полина е основател на FUNtazia International – през последните години тя, заедно с екип от професионалисти създават първите български материали за емоционална интелигентност и социални умения при деца, в помощ на педагози, психолози и родители. В момента тези материали се използват от над 1100 учебни заведения в страната, отделно са част от семейните занимания на хиляди български семейства.

Гл.ас Д-р Петър Петров

Координатор на Бизнес акселератора на ИУ-Варна, преподавател в катедра "Управление и администрация"
повече

Доктор по социално управление с квалификация по управление на човешките ресурси, член на Българския съюз на учените и Българската асоциация за управление на хора. Университетски преподавател в областта на управлението на таланти, лектор в обучения за учители, ментор в предприемачески програми за ученици. Петър Петров има опит и като ръководител и експерт в международни проекти за развитие на междукултурна компетентност, меки умения и предприемачество.

Мила Иванова

Старши специалист "Управление на съдържание и развойна дейност" в преподаваме.bg
повече

Мила Иванова е старши специалист „Управление на съдържание и развойна дейност“ в преподаваме.bg. Отговаря за събирането на опит и ценни знания от класните стаи по света и у нас и за разпространяването на тези добри практики. Била е част от третия випуск на програмата на „Заедно в час“, като в продължение на две години преподава английски език, предприемачество и маркетинг в Професионална Гимназия по Туризъм, град Самоков. Има опит като обучител и член на екипа по подбор на нови участници в “Заедно в час”.

Иван Господинов

Учител, съосновател и председател на сдружение "Образование без раници", представител на глобалната образователна платформа Кан Академия за България.
повече

Обучава учители и консултира образователните институции по темата за дигиталната трансформация на училищата. “Образование без раници” е сдружение с идеална цел. Мисията му е в подкрепа на дигиталната трансформация на българските училища. Екипът на сдружението обучава учители и консултира МОН за въвеждане на иновативни преподавателски практики и дигитални инструменти. “Образование без раници” е организацията зад българската версия на Кан Академия, най-мащабната безплатна образователна платформа в света, със 140 млн. потребители глобално. С Кан Академия се дава шанс на всяко българско дете да учи и успее по същия начин, както връстниците му навсякъде по света.

Lee Keylock

Директор на международната програма "Narrative 4" за СЕИ чрез "Story Exchange"
повече

Лий Кийлок е Директор "Глобални програми" в "Narrative 4" (www.narrative4.com). Narrative 4 е международна организация за СЕИ с над 530 партниращи учебни институции по света, прилагаща научно-доказани подходи в над 36 държави чрез мрежа от над 130 000 фасилитиращи участника. Г-н Кийлок отговаря за координацията и администрацията относно всички аспекти от развитието на "Narrative 4". Родом от Великобритания, Лий се премества и заживява в САЩ през 1989г., където 13 години е преподавател по английски в "Newtown High Scholl" в Кънектикът.

Петя Петрова

Детски автор на книги за развиване на СЕИ, ръководител издателство "Израстване", ръководен опит в ЧОУ "Мария Монтесори"
повече

Петя Петрова - автор на детски истории за развиване на социално-емоционални компетентности, създател на издателство "Израстване". Солиден ръководен опит в основно училище "Мария Монтесори", град Добрич. Автор на програмата "Готови за живота", чийто фокус е социално-емоционалното изучаване. Програмата е одобрена като задължителен иновативен предмет от МОН в същата образователна институция през 2020 г.

Мариела Личкова

Директор в ДГ "Дружба", Оряхово. Специалист предучилищна педагогика.
повече

Практик в работата по развитие на емоционална интелигентност при деца в предучилищна възраст, Мариела Личкова беше един от лекторите в първата Национална конференция за социално-емоционално изучаване в България. С над 30-годишен опит като директор и педагог в ДГ "Дружба", Мариела Личкова е и един от първите директори в България, представила практики в областта на СЕИ в предучилищното образовани

Мария Алкалай

Консултант по антидискриминация към Съвет на Европа. Обучител по права на човека към Съвет на Европа.
повече

Консултант по антидискриминация и обучител на професионалисти в сферата на правосъдието в Румъния, Словакия, Северна Македония към Съвет на Европа; Обучител по права на човека и национален координатор на кампания на Съвета на Европа в България; Фасилитатор в Български фонд за жените; Обучител в Младежка ЛГБТ организация "Действие". Мария е отдала кариерното си развитие от 2010 година насам на насърчаване на толерантността и приемането на различията в екипи и организации в страната и чужбина. Работи активно с големи европейски организации и български НПО, подпомагайки процеса по създаване и развитие на обучителни пулове и въвеждане на преживелищни методи за насърчаване на толерантност и многообразие.

Tia Kim Phd.

Вице-президент "Образование, изследвания и обхват" в международен "Комитет за децата"; Доктор по психология с международна експертиза в областта на социо-емоционалното развитие на деца и възрастни.
повече

Д-р Ким е доктор по психология по развитието с експертиза и широк опит в отношенията родител-дете. Тя е майка на две деца, СЕИ специалист, психолог, изследовател в областта на образованието и вице-президен на Международния Комитет за Децата. Д-р Ким ръководи екип от експерти, разработващи и оценяващи качеството, ефективността и въздействието на СЕИ програми. Преди да се присъедини към Комитета за Децата, тя работи като асистент по човешко развитие и семейни изследвания в Penn State Brandywine.

Aaryan Salman Zorabian

Community Builder; Educator; Transforming Education for Human Flourishing; President at Global Citizenship Foundation; UNESCO Youth Leader on Global Citizenship Education; Editor at .ed Magazine.
повече

Аaрян Салман е президент на авторитетната фондация Global Citizenship. В момента той е един от youth лидерите на MGIEP на ЮНЕСКО за превенция от насилствения екстремизъм. Също така е youth лидер на GCED на ЮНЕСКО-APCEIU, основен фасилитатор в Global Debates. Заедно с това Аарян е и редактор в списание .ed Magazine, член на Международен Консултативен Съвет от "Център за неравностойно положение в образованието" към Университетът в Дъблин. Аарян е и MAIDP към Harris School of Public Polic на Чикагския университет(MAIDP е едногодишна образователна програма, която осигурява солидна основа в разработването и анализа на политиката, със специален акцент върху международното развитие и политиката).


Регистрация

Регистрациите са затворени поради запълване на местата за участие.

Благодарим Ви за проявения интерес! Надяваме се да се видим догодина!

Отзиви от участници

Конференцията е необходима и полезна. Тя е своеобразен маркер за отправна точка, за сравнение и обновяване на професионалния профил на всички специалисти, отдали се на работата с деца.


Мира Стоянова, педагог

Вдъхновена и обогатена се чувствам след участието си в Конференцията! Намерих съмишленици и вдъхновители в работата си по внедряване на обучението по емоционална интелигентност като жизнено необходима в детската градина.


Лилия Кушлова, педагог

Изключително позитивно и вдъхновяващо ! Среща с професионалисти и обмяна на опит!


Светослава Момчева, педагог

Благодаря сърдечно, че бях част от това което правите! Тази конференция ме обогати с опит, идеи и хъс за още повече работа!


Милена Николова, психолог

Изказвам хиляди благодарности и радостта си, че аз и екипа ни бяхме част от Националната Конференция. Това, което правите, правим - е благословия - и се изисква осъзнат избор. Създаването на бъдещи лидери и предприемачи за мен е Мисия! Нека заедно подкрепим децата си!


Таня Марчева, директор

Споделено пространство от съмишленици за обща кауза! Добронамереност, подкрепа, професионални предизвикателства, креативност!


Светла Банова, училищен съветник

Намирам за необходимо да отбележа, че Националната Конференция за СЕИ се отличава с високо професионално качество и прецизност. Конференцията ми предостави възможности за продуктивно развитие в личен и професионален план.


Пенка Христова - старши учител – НУП

Конференцията беше чудесен начин да се свържем с професионалисти от цялата страна, а и от чужбина, и да почерпим идеи и вдъхновение от техния опит.


Стефка Гугинска, училищен психолог

Прекрасно организирано и полезно събитие със споделен опит и емоции. Атмосферата бе професионална и в същото време задушевна. Чувстваш,че можеш да споделиш, да почерпиш опит, да обмислиш и свои грешки, да се поучиш.


Галя Милкова, директор ДГ

Тази конференция за мен беше много полезна и поучителна! Всички вие, преподаватели, психолози и всички, които работите с децата - свържете се с FUNтазия - те ще ви помогнат да израстнете във вашата сфера на работа! Адмирации! Препоръчвам ги горещо!


Ивона Руменова, преподавател
Към началото