Най-голямата глобална организация за емоционална интелигентност проведе безплатен уебинар в България с FUNтазия

Полина Коцева е първият български специалист в областта на Емоционалната интелигентност, поканен на международно интервю в най-голямата световна организация за Емоционална интелигентност

Най-голямата глобална организация за емоционална интелигентност проведе безплатен уебинар в България с FUNтазия

За първи път български специалист в областта на социално-емоционалното учене е поканен на уебинар-интервю от най-старата и най-голяма международна организация за развитие на емоционална интелигентност.

„Когато възпитаваме навици у децата си, заедно с миенето на ръцете и зъбите, подреждането на дрехите и добрите обноски не бива да забравяме навика да споделяме, да изслушваме другите, да се опитаме да се поставим на тяхно място, да ги наблюдаваме“ – това споделя Полина Коцева, професионалист и изследовател в социално-емоционалното обучение. Тя е първият български специалист в областта на „Social and Emotional Learning”(SEL), който бе поканен в уебинар-интервю от най-голямата глобална организация за развитие на емоционална интелигентност, Six Seconds.

Социалното и емоционално изучаване (SEL) е нещо, в което образователните системи в Европа и САЩ инвестират от десетки години с крайна цел – подобряването качеството на живот на населението. В последните си доклади Световният икономически форум обяви, че социално-емоционалното изучаване е фундаментално важно за успеха на учениците в бъдещата им кариера и цялостно развитие. Мета-анализ от 213 проучвания сред над 217 000 ученици от цял свят красноречиво показва отлични резултати за образователните системи, ингерирали Social and Emotional Learning. Последните данни от анализа през 2018г. отчитат над 50% подобрение на постиженията на учениците при изпити и тестове, над 38% подобряване в средния успех на целия клас, 28% спад в проявите на агресия и лошо поведение, 63% позитивно отношение на учениците.

„Методите за социално-емоционално учене доказано и ефективно помагат в превенцията от детска агресия, различни видове нездравословни зависимости, трудности в адаптацията и други поведенчески проблеми при децата. Същевременно децата и младежите придобиват лидерски умения, умения за работа в екип, по-добър самоконтрол и целеполагане – важни елементи от техния бъдещ успех. Това са научно-доказани констатации от десетките години опит в чуждестранните образователни системи“ разказва Полина.

Както знаете, Полина, заедно с екипа на FUNтазия създава множество авторски материали за социално-емоционално учене в училище и в семейството. Можете да ги разгледате ето туктова са безплатните ресурси, които FUNтазия предоставя за неограничено използване.

Вижте кратък видео откъс от уебинара-интервю, в който Полина Разказва личната история зад създаването на FUNтазия:

 „На уебинара споделих практики за работа с деца, базирани на нашата дейност и наблюдения през последните години. Разказахме и за партньрството ни с ООН по Международната програма за устойчиво развитие и по-конкретно стратегически цели „Качество на образованието“ и „Здраве и благосъстояние“, обяснява още Полина.

“Преди около две години създадохме първите авторски материали за деца на български език, с които учители и родители могат да работят по развитие на тяхните социални и емоционални умения и компетенции. Днес над 500 професионалисти и хиляди родители работят с тях. Тогава се запознахме с доклада за интеграцията на социално-емоционалното изучаване в образователните системи на държавите от ЕС. Докладът посочва, че образованието у нас все още не включва Social and Emotional Learning. Това стана наша мисия, тъй като е нещо наистина важно за развитието и здравето на децата в България.“ разказва Полина.

Откъс от интервюто, в който Полина разказва за предстоящия POP UP festival – като най-масовото събитие за деца, родители и учители в България, като част от международните активности:

В интервюто Полина споделя за специалното гостуване на Катрин Рофф, регионален мениджър на SIX seconds, на предстоящата конференция за социално и емоционално изучаване в България.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *