-

Ново

Свържете се с нас

Адрес

-

Тел.номер

--

Email адрес

- -


Сесия #1

-
Дата: 4.декември.2021 • Час: 09:00ч. - 12:00ч. • Място: Zoom
-

Регулиране на гнева и страха
при деца над 2г. и тийнейджъри.

В дискусия ще се включат специалисти в сферата на психологията и образованието по темите:

„Не, няма!“ - как се справяме с дете, което постоянно ни се противопоставя и как се справяме с тийнейджър с подобно поведение?

„Няма да правиш така!“ - защо тази родителска забрана не решава проблемът с гнева на детето? Какво още е необходимо да бъде направено?

Как да постъпваме, когато детето ни изпада в толкова сериозна гневна криза, че става разрушително? Как да реагираме ако в тези кризи неволно става опасно за себе си и околните?

Чести истерии, раздразнителност, недоволство - това проява на нрав ли е, на инат ли, или на други проблеми?

Какво всъщност се крие зад агресивните прояви на едно дете към друго? Каква интервенция трябва да имаме към агресора, неговата жертва и наблюдателите на проявите? Зов за помощ ли е проявата на агресия? Зов за внимание ли е? Кога? Как работим тогава?

Срамът след гневните изблици - как да помогнем на детето в тези моменти на срам, огорчение или разочарование от гневни постъпки?

Как да помогнем на детето при импулсивно поведение, предизвикано от гняв? Какво да правим ако след гневни изблици детето ни не чувства вина или разкаяние? Кога гневните изблици на едно дете изискват намеса на специалист?

Семейните конфликти - как говорим за тях с детето, когато е свидетел?

Агресията може да стане модел за подражание - как да прекъснем този процес?

Възможно ли е агресията да бъде просто страх от неизвестното? Как се справяме?

Възможно ли е агресията да бъде просто страх от неизвестното? Как се справяме?

"Няма да се страхуваш!" - дали тази родителска забрана е посилна за едно дете? Как трябва да реагираме, когато детето ни ни споделя страховете, с които не може да се справи само?

Детето е свито и необщително, няма приятели, не споделя - това просто характер ли е, или проява на по-сериозен проблем?

Детето се страхува и притеснява от изява, отказва публично представяне и не разкрива потенциала си - как родителят може да му помогне? Кога говорим за чувство за малоценност или липса на самочувствие? Кога става дума за страх от неодобрение и критика? Как да помогнем като родители?

Критиката към детето - къде е мярката? Кога от конструктивна, родителската критика се превръща в проблемна за детето?

Защо детето развива страхове и фобии от на пръв поглед нормални неща? Как родителят може да помогне на детето да преодолее страховете?

Страхът от новото и страхът от промяната - как да помогнем на детето си в тези негови емоционални реакции?

Страховете ни за нашите деца - кога могат да са прекалени и да се превърнат по-скоро в проблем? Дали опитите ни да осигурим среда на детето си ще го направят уверено и безстрашно? Способни ли сме изобщо да го предпазим от травмиращи или стресиращи моменти и къде е границата?

Кошмарите - уж всичко е само на сън, но емоциите са истински. Каква трябва да бъде нашата реакция, за да помогнем на детето?


Сесия #2

-
Дата: 4.декември.2021 • Час: 13:00ч. - 16:00ч. • Място: Zoom
-

Регулиране на отвращение и тъга
при деца над 7г. и тийнейджъри.

В дискусия ще се включат специалисти в сферата на психологията и образованието по темите:

Провалите на децата ни и нашите реакции на тях. Какво иска да чуе нашето дете от нас като родители? Къде е границата, за да не отвратим децата си от назидателните ни упреци?

Кога родителските амбиции стават свръхамбиции към детето? Как да дадем мотивация и увереност на децата си без да ги отвратим с нереалистични амбиции и очаквания? Каква е ролята на унижението и назиданието в опитите на родителя да мотивира своето дете?

Отвращение към училище, учител, учебен предмет - как родителят да потърси причините и как е правилно да мотивира в различна възраст своето дете?

Новото дете в семейството - как се справяме с отвращението, което изпитват баткото или каката?

Желанието на децата ни да бъдат желани в обществото – как възпитаваме морални граници и кога това желание на тийнейджъра излиза извън тях? Как да бъдем до детето си в моменти на отхвърляне? Кога социумите онлайн (например социални мрежи) или офлайн (училище, приятелски кръг) налагат желание на детето ни за перфектност? Кога желанието за перфектност се превръща в отвращение към себе си и деструктивни или крайни решения спрямо себе си (постоянна диета, прекомерен спорт, броене на калории, и пр.)? Как може един родител да бъде до детето си в тези моменти и да го предпази? Кога детето има нужда от такава подкрепа?

Как изразяваме отвращението към детето си? Проблем или решение е да го засрамим пред другите, да бъдем по-назидателни и по-строги в момент на отвращение от постъпките му?

Как да различим кога детето лъже и прави опити да ни манипулира, и кога дава неверни твърдения на база на неразбрана от него информация или фантазиране. Какво да направим, когато лъжата се превръща в хронична реакция на детето ни? Как да подтикнем детето да ни споделя истината?

Тъга, носталгия и/или отчаяние поради смяната на социума (преместване в друг град, друг дом, друго училище, нов партньор на разведен родител и пр.) Как да подкрепим детето да се справи с емоциите и чувствата си, за да се адаптира по здравословен начин към промяната?

Развод на родителите и чувствата за отхвърленост, самота и пр. - как да помогнем на детето като родители и кога е удачно да потърсим подкрепа от специалист? Как да направим тази промяна в живота на детето възможно най-нетравмираща за него?

Кога социалната изолация става път към самотата и депресията за нашите деца и нас самите? Как изолацията се отрази на децата, на семействата и какви са решенията, посилни за нас като родители?

Детето не се интересува от нищо, загубило е интерес и мотивация към неща, които преди са били от значение за него - на какво се дължи? Как може родителят да помогне?


Сесия #3

-
Дата: 5.декември.2021 • Час: 09:00ч. - 12:00ч. • Място: Zoom
-

Регулиране на екзалтацията, отлагане на удоволствието и изграждане на доверие.

В дискусия ще се включат специалисти в сферата на психологията и образованието по темите:

Кога "състезателният дух" спира да бъде качество и се превръща в проблем за децата ни? Как да помогнем на децата си, когато стигат до конфликти поради желание за надпревара с останалите и желание да се доказват пред останалите? Какво е редно да направим като родители? Как да помогнем на детето, когато самочувствие му го превръща в аутсайдер, а самоувереността му пречи да има реална оценка?

Как да се "имунизираме" от разглезване на детето? Кога желанието ни да осигурим щастие за децата ни се превръща в проблем за самите тях? Къде е границата и какви са сигналите в поведението на детето, които ние като родители трябва да следим?

В моментите, когато самочувствието пречи на мотивацията на детето да учи и твори - как родителите могат да се намесят най-адекватно?

Колко егоизъм е достатъчен? Как един родител регулира възпитанието, свързано с егоизма на детето?

Кои са "сигналите" на пристрастяването, които един родител може да следи у детето си? Как да възпитаваме детето си относно виртуалните и дигитални удоволствия (компютърни игри, социални мрежи), така, че да не се пристрастява към тях?

Детето ни често се чувства разочаровано от връстниците, с които общува. Дали очакванията му/й са високи, или те просто са неподходяща компания? Следва ли да се намесим като родители? Кога и как?

Как да възпитаваме желание за екипност, толерантност и емпатия у децата си? Доколко нашите предразсъдъци, предубеждения и опитност могат да помогнат и доколко могат да създадат проблеми?

Как да възпитаваме у детето си търпение и отлагане на удоволствията? Как да му помогнем да приоритизира в своя живот и да не се поддава на емоционални импулси, които могат да повлияят деструктивно на бъдещето му/й?

Как да спечелим доверието на детето в различните етапи от неговото порастване?

Кога позицията на родителя "Аз знам кое е най-доброто, най-важното и най-правилно за детето ми! Никой друг не е в състояние да го предпази както аз" може да се превърне в проблем за детето? Къде е границата?

Кога родителят трябва да спре да взема някои решения вместо детето си? Кога трябва детето да има доверието на родителя, че може да поеме последствията от собствените си решения? Как да постигнем това в родителството?


Сесия #4

-
Дата: 5.декември.2021 • Час: 13:00ч. - 16:00ч. • Място: Zoom
-

Практики за развитие на социално-емоционални умения на детето, които можем да прилагаме ежедневно у дома

Практически тренинг с участниците, воден от акредитиран модератор към EQ.org, експерт в областта на социално-емоционалното развитие.

13:00
/
13:30

Тренинг за родители: демонстрация на TFA метод и FOG метод за работа с детето.

Модератор: Полина Коцева


13:40
/
14:10

Тренинг за родители: демонстрация на подходът "D.A.R.E." за работа с тийнейджъри.

Модератор: Полина Коцева


14:20
/
14:50

Тренинг за родители: демонстрация на подходът "RULER" за работа с деца от ранна възраст (над 3г.).

Модератор: Полина Коцева


15:00
/
15:30

Тренинг за родители: демонстрация на "Narrative 4" практики за работа с деца и тийнейджъри.

Модератор: Полина Коцева


15:40
/
16:00

Тренинг за родители: демонстрация на "LikeWhen" игрови практики за работа с деца и тийнейджъри.

Модератор: Полина Коцева

Онлайн разговор с Matt Pearsall от "Committee for Children"

На 6.декември.2021г. от 19:00ч.
Място: онлайн в платформата Zoom


Мат Пърсал е Community Manager на международната организация за социално-емоционално изучаване "Committee for Children"("Комитет за децата"). Основан през 1979 г., "Комитет за децата" е глобална организация с нестопанска цел, лидер в областта на социално-емоционалното обучение, насочено към деца от ранна детска възраст до юношество. Техните програми "Second Step", "Early, Open, Often", "Abierto y a menudo", "ParenTeen Connect" и др. се прилагат от години в развитите образователни системи и са помогнали на милиони родители по света в мисията им за развитие на социални и емоционални умения за техните деца. Програмите в подкрепа на родители и учители, създадени от експертите в "Committee for Children" получават множество отличия и признания (научете повече от тук).

Мат ще сподели как да се помогне на семействата да разберат какво е социално-емоционалното изучаване, и защо то е толкова ценно и важно за детското развитие. Заедно с това Мат ще предостави данни и изводи от скорошни проучвания по темата. Той ще сподели опит относно стойността и важността от социално-емоционалното учене за възрастните и кои са най-ефективните начини да се подкрепи социално-емоционалното обучение на децата и юношите. Разговорът ще се проведе в Zoom и ще е на английски език.

Онлайн разговор с Lee Keylock от "Narrative 4"

На 7.декември.2021г. от 20:00ч.
Място: онлайн в платформата Zoom


Лий Кийлок е Директор "Глобални програми" в "Narrative 4". Той отговаря за координацията и администрацията относно всички аспекти от развитието на "Narrative 4". Родом от Великобритания, Лий се премества и заживява в САЩ през 1989г., където 13 години е преподавател по английски в "Newtown High Scholl" в Кънектикът.

През 2014г. става част от международната организация "Narrative 4". Много експерти по света обясняват подходите на "Narrative 4" като "Емпатия в действие". "Narrative 4" е глобална организация, управлявана от артисти, оформена от преподаватели и водена от студенти и ученици. Тяхната основна методология е обменът на лични истории. Тя е предназначена да помогне на децата, тийнейджърите и младите възрастни да разберат, че техните емоции, истории, решения и живот имат значение, и че те имат силата да променят към добро, да изграждат, надграждат и революционизират социумите и системите.

Какво казват медиите за "Narrative 4" четете от тук (официален уеб сайт), тук (BBC), тук (The Guardian), тук (Creative Ireland)
Разговорът ще се проведе в Zoom и ще е на английски език.

Онлайн разговор с Joshua Freedman, Създател и директор на "Six Seconds"

Джошуа Фрийдман е съосновател и главен изпълнителен директор на Six Seconds (www.6seconds.org) глобалната общност от практици, изследователи, експерти в сферата на емоционалната интелигентност, работещи по общата мисия да достигнат до 1 милиард хора - практикуващи емоционална интелигентност. Той е сертифициран като Мастър Коуч към международната коуч федерация, и е Лидер към международната EQ коуч сертификационна програма. Джошуа е инструктор към Columbia Teachers College Summer Principals Academy. Освен това обучава професионалисти от цял свят в практически методи за прилагане, измерване и създаване на стойност от емоционалната интелигентност.

Международният бестселър на Фридман, “В сърцето на лидерството”, е една от петте му книги, Сред тях е и известната книга - “Родителството с цяло сърце”. Той ръководи два текущи изследователски проекта, The Workplace Vitality Report и The State of the Heart – което е най-голямото изследване на EQ в света. Той е съавтор на POP-UP Festival, в партньорство със Световния ден на детето на УНИЦЕФ, който е безплатна учебна програма, базирана на игри, която представя социално-емоционалното изучаване на 1,5 милиона деца и възрастни. Джош също се появява редовно на youtube.com/sixseconds , споделяйки прозрения за това как да превърнете емоциите в свой съюзник.

Официален сайт посетете от тук

Онлайн разговор с Lorea Martínez, PhD от "HEART in Mind"

На 9.декември.2021г. от 20:00ч.
Място: онлайн в платформата Zoom


Лореа Мартинез е основател на "HEART in Mind" и има богат международен опит като практик и изследовател в сферата на социално-емоционалното детско развитие. В продължение на 4 години е изследовател към "Learning Policy Institute", като преди това е консултант по социално-емоционално образование към HITN и експертен консултант към SEL4CA. Понастоящем е автор, консултант и доктор към Teachers College, Columbia University. Повече за нея може да прочетете в официалния й уеб сайт тук.
Разговорът ще се проведе в Zoom и ще е на английски език.

Към началото