Игра "Кодекс на съпричастността" с магнитния комплект

DESCRIPTION

Игра „Кодекс на съпричастността“ с магнитния комплект

Предисловие

Описанaтa по-долу игрa e с цел да превърнe комплекта в забавен и интересен инструмент за всяко дете. Играта могат да се играят с родител и дете, учител и дете, психолог и дете, група от възрастни и деца, група от деца с участие на възрастен и пр.

Важното по време на играта е да не се съсредоточавате в събирането на точки и състезаването! В тези игри победител е всеки, който участва активно, открито и без да подвежда останалите. Губещ е всеки, който опитва да излъже за емоционалните състояния, да ги прикрие или да премълчи. 

Това може да обясните на играчите, защото това е валидно и в „живия“ живот – ако премълчаваме или лъжем за емоциите пред хората, които са до нас и са готови да ни изслушат – ние залъгваме себе си вредим на самите нас. Ако не обсъждаме емоционалните състояния – ние губим, защото ще ги познаваме по-малко и това няма да ни дава възможности да ги регулираме по най-правилен начин. Ако, обаче, разпознаваме правилните хора, на които да споделим емоционалните си състояния – хората, които искат да ни помогнат и да са съпричастни – ние сме победители, защото това ще ни помогне да се чувстваме по-добре, да сме по-здрави, по-съсредоточени, по-уверени, стабилни и колаборативни.

Игрите с комплекта, а и дискусионните теми, засягат няколко много важни акцента в постигането на висока емоционална интелигентност:

  • Толерантност и съпричастност
  • Приятелство и доверие
  • Екипност и споделеност
  • Подкрепа
  • Концентрираност
  • Търпение

Това са важни качества, които е съществено да споделите на играчите, защото те трябва да ги постигнат и да се придържат към тях по време на игрите.

Ако някой от участниците в игрите не притежава и не се стреми към тези качества – той е губещ в играта, както би бил губещ в реалния живот. И тъй като всички играчи следва да държат на тези качества – другите могат да са толерантни приятели и дадат на губещия нов шанс да поправи нещата, като имат търпението и окажат нужната подкрепа всеки от играчите да се придържа към всички тези качества.

„Кодекс на съпричастността“ – инструкции и условия на играта

Всяка седмица учителят от учебното заведение, или съответно родителите в семейството избират 5 магнитни плочки, които да съберат в една фигура, която образува някакво емоционално състояние (използвайте Барометъра на емоциите от мини таблата за емоционална интелигентност, или картите с емоциите, за да може по-лесно да назовете състоянието или емоцията, което отговаря на изобразеното на фигурката ви.)

Поставяте получената фигурка от магнитни елементи в средата на лист хартия (или парче кадастрон). Всеки ден от седмицата децата от учебния клас (група в детската градина и пр.) или децата от семейството, заедно с възрастните (съответно учители, родители и пр.) могат да напишат дума, която да свържат със стрелка към фигурката от магнити.

Това са вашите правила, които можете да създадете ЗАЕДНО с единствената умисъл да се чувствате щастливи, продуктивни, спокойни, вдъхновени заедно.

Този кодекс се пише дълго време. Не очаквайте да го направите за един час или за един ден. Оставете си време, пространство – непрекъснато да допълвате в него. И най-хубавото е- че когато мястото ви свърши – можете да вземете нов кадастрон.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *