RULER е абревиатура, символизираща петте основни умения от Емоционалната интелигентност (EQ):
RULER е още базиран на факти и проучвания подход, методика за интегриране на социални и емоционални науки в училища – разработена от Центъра за Емоционална интелигентност в Йейл. RULER методиката е именно онази, която изучава и обучава в основните 5 емоционални умения – Разпознаване, разбиране, назоваване, изразяване, регулиране на емоциите. Десетелития на проучвания, изследвания от най-добрите психолози и педагози в света, сочат, че тези умения са съществено важни :
RULER създава среда, която е истинско щастливо и безопасно „убежище“ за децата. Вече с успех това се случва повече от десетилетие в напреднали страни като Щатите, Канада и страните от Европа. RULER Има способността да прави това, благодарение на интегрирането на науки за Емоционална интелигентност EQ при децата още от Предучилищна възраст – до гимназиалните класове.
Там където RULER методиката се интегрира, Никога не се пропускат Възрастните в обучителния процес – администратори, педагози, помощен персонал – минават през специални обучения, които ги подготвят да бъдат не просто възпитатели и обучители на децата – но техни събеседници и приятели.
е от съществено значение за успешното прилагане на методиката. Родителят трябва да е въвлечен и съпричастен първоначално с изучаваните неща в училище, но именно те имат силата да засилят връзката на родителя с детето и да го научат да бъде съпричастен И с емоционалните преживявания на своето дете, трудностите, успехите, мотивите и пр.
По този начин те биха могли да допринесат много положително за бързото и ефективно придобиване на емоционалните умения, които децата изучават в училище. Тяхното участие често започва от най-ественствения въпрос, който родител задава на своето дете:
Всичко в методиката се върти именно около това. Защото понякога отнема време да се стигне до първия отговор на този въпрос. А след него има редица други – Защо?; Какво те накара да се чувстваш така?Какво правиш когато се чувстваш така?; Как мислиш е редно да постъпиш сега?; Какво мислиш ще те накара да се чувстваш по добре?; По-добре ли си сега?; Какво се промени? и пр… Всичко това е част от процес, имащ за цел да създаде за децата свободна от стрес и напрежение атмосфера, в която да усещат подкрепа в своите преживявания.
в който децата да могат да учат, споделят, израстват, сприятеляват – е нещо, което подходът RULER и интегрирането му в учебния процес на стотици цивилизовани страни до момента – вече дава резултат в намаляване на безконтролното агресивно поведение, депресивни състояния и нежелани действия от страна на деца и подрастващи, които малко преди това са били определяни като „безнадеждни случаи“. Системата от обучения действително допринася за промяната на живота не само на обучаващите се деца, но и за техните родители – работейки косвено и с тях.
често е една от водещите причини за появата на агресивно и автоагресивно поведение у децата още от най-малка възраст. Общуването с деца, без значение от позицията на педагог, психолог или родител го правим – трява винаги да ни напомня, че те действат, подтиквани основно от емоциите си. Затова е толкова жизнено необходимо те да имат достатъчно познания за нещата, които преживяват, как да ги назоват, разпознаят, как да излизат от състояния, които изразходват голяма част от енергията им и не са им приятни, как да навлизат в състояния, които да ги правят спокойни, продуктивни и способни да разсъждават и мислят. Преди всичко имат нужда да усетят подкрепата на хората до тях в това, за да елиминират стреса и дискомфорта от чувства, които първоначално те дори не знаят как да дефинират. Състояние на неудовлетвореност при едно дете, може лесно да прерастне в гняв, агресия и автоагресия. Това са състояния с висока степен на дискомфорт и огромен разход на енергия, които са изтощителни и унищожителни. Особено ако няма кой да ни ги обясни, кой да ни изслуша, кой да ни подаде ръка в справянето с тях, кой да ни покаже начините да се почувстваме по-добре.
В тази връзка, психолози и педагози от Центъра за Емоционална интелигентност в Йейл са създали цял инструментариум по подхода RULER – в помощ на родителя и педагога – в отглеждането на емоционално интелигентно дете.
FUNтазия е първата организация в България, която работи по подхода RULER, чрез създаването на авторски материали и упражнения на български език за образователната система у нас. Специално за българските деца, адаптирахме голяма част от инструментариума на професионалистите в Йейл.
Ако сте преподавател, психолог или родител и искате да се свържете с нас, за да ви предоставим наши авторски материали на български език за развиване на EQ – пишете ни през контактната форма на уеб сайта ни, или ни изпратете лично съобщение през страницата ни във Facebook – /www.facebook.com/funtazia.bg/ .
Виж още:
© 2015-2022 FUNtazia International Limited. All Rights Reserved!
Тел: 0885217714
[…] се сдобиха с него и потвърдиха приложението на методиката RULER в своите класове и групи от детски градини. Това е […]
[…] и съвети един към друг. Това е упражнение, конкретно по методиката RULER, създадена и изследвана от едни от най-добрите […]
[…] по-добри избори. Осъзнаването изисква време – в методиката RULER наричаме това време за осъзнаване „Мета-момент“ […]
[…] развитие на емоционална интелигентност, базирани на методиката RULER – това са първите табла в помощ на специалистите и […]
[…] вдъхновени от екипа на RULER методиката (научете повече) за развитие на ЕИ при децата, ви предлагаме урок, който […]
[…] „Барометърът на емоциите“ – ще ги откриете тук, тук, тук, тук, тук и […]
[…] „Барометърът на емоциите“ – ще ги откриете тук, тук, тук, тук, тук и […]