RULER е абревиатура, символизираща петте основни умения от Емоционалната интелигентност (EQ):
RULER е още базиран на факти и проучвания подход, методика за интегриране на социални и емоционални науки в училища – разработена от Центъра за Емоционална интелигентност в Йейл. RULER методиката е именно онази, която изучава и обучава в основните 5 емоционални умения – Разпознаване, разбиране, назоваване, изразяване, регулиране на емоциите. Десетелития на проучвания, изследвания от най-добрите психолози и педагози в света, сочат, че тези умения са съществено важни :
RULER създава среда, която е истинско щастливо и безопасно „убежище“ за децата. Вече с успех това се случва повече от десетилетие в напреднали страни като Щатите, Канада и страните от Европа. RULER Има способността да прави това, благодарение на интегрирането на науки за Емоционална интелигентност EQ при децата още от Предучилищна възраст – до гимназиалните класове.
Там където RULER методиката се интегрира, Никога не се пропускат Възрастните в обучителния процес – администратори, педагози, помощен персонал – минават през специални обучения, които ги подготвят да бъдат не просто възпитатели и обучители на децата – но техни събеседници и приятели.
е от съществено значение за успешното прилагане на методиката. Родителят трябва да е въвлечен и съпричастен първоначално с изучаваните неща в училище, но именно те имат силата да засилят връзката на родителя с детето и да го научат да бъде съпричастен И с емоционалните преживявания на своето дете, трудностите, успехите, мотивите и пр.
По този начин те биха могли да допринесат много положително за бързото и ефективно придобиване на емоционалните умения, които децата изучават в училище. Тяхното участие често започва от най-ественствения въпрос, който родител задава на своето дете:
Всичко в методиката се върти именно около това. Защото понякога отнема време да се стигне до първия отговор на този въпрос. А след него има редица други – Защо?; Какво те накара да се чувстваш така?Какво правиш когато се чувстваш така?; Как мислиш е редно да постъпиш сега?; Какво мислиш ще те накара да се чувстваш по добре?; По-добре ли си сега?; Какво се промени? и пр… Всичко това е част от процес, имащ за цел да създаде за децата свободна от стрес и напрежение атмосфера, в която да усещат подкрепа в своите преживявания.
в който децата да могат да учат, споделят, израстват, сприятеляват – е нещо, което подходът RULER и интегрирането му в учебния процес на стотици цивилизовани страни до момента – вече дава резултат в намаляване на безконтролното агресивно поведение, депресивни състояния и нежелани действия от страна на деца и подрастващи, които малко преди това са били определяни като „безнадеждни случаи“. Системата от обучения действително допринася за промяната на живота не само на обучаващите се деца, но и за техните родители – работейки косвено и с тях.
често е една от водещите причини за появата на агресивно и автоагресивно поведение у децата още от най-малка възраст. Общуването с деца, без значение от позицията на педагог, психолог или родител го правим – трява винаги да ни напомня, че те действат, подтиквани основно от емоциите си. Затова е толкова жизнено необходимо те да имат достатъчно познания за нещата, които преживяват, как да ги назоват, разпознаят, как да излизат от състояния, които изразходват голяма част от енергията им и не са им приятни, как да навлизат в състояния, които да ги правят спокойни, продуктивни и способни да разсъждават и мислят. Преди всичко имат нужда да усетят подкрепата на хората до тях в това, за да елиминират стреса и дискомфорта от чувства, които първоначално те дори не знаят как да дефинират. Състояние на неудовлетвореност при едно дете, може лесно да прерастне в гняв, агресия и автоагресия. Това са състояния с висока степен на дискомфорт и огромен разход на енергия, които са изтощителни и унищожителни. Особено ако няма кой да ни ги обясни, кой да ни изслуша, кой да ни подаде ръка в справянето с тях, кой да ни покаже начините да се почувстваме по-добре.
В тази връзка, психолози и педагози от Центъра за Емоционална интелигентност в Йейл са създали цял инструментариум по подхода RULER – в помощ на родителя и педагога – в отглеждането на емоционално интелигентно дете.
FUNтазия е първата организация в България, която работи по подхода RULER, чрез създаването на авторски материали и упражнения на български език за образователната система у нас. Специално за българските деца, адаптирахме голяма част от инструментариума на професионалистите в Йейл.
Ако сте преподавател, психолог или родител и искате да се свържете с нас, за да ви предоставим наши авторски материали на български език за развиване на EQ – пишете ни през контактната форма на уеб сайта ни, или ни изпратете лично съобщение през страницата ни във Facebook – /www.facebook.com/funtazia.bg/ .
Виж още:
© 2015-2019 FUNтазия Тел: 0885217714 • E-mail: info@funtazia.bg
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
[…] се сдобиха с него и потвърдиха приложението на методиката RULER в своите класове и групи от детски градини. Това е […]
[…] и съвети един към друг. Това е упражнение, конкретно по методиката RULER, създадена и изследвана от едни от най-добрите […]
[…] по-добри избори. Осъзнаването изисква време – в методиката RULER наричаме това време за осъзнаване „Мета-момент“ […]
[…] развитие на емоционална интелигентност, базирани на методиката RULER – това са първите табла в помощ на специалистите и […]
[…] вдъхновени от екипа на RULER методиката (научете повече) за развитие на ЕИ при децата, ви предлагаме урок, който […]
[…] „Барометърът на емоциите“ – ще ги откриете тук, тук, тук, тук, тук и […]
[…] „Барометърът на емоциите“ – ще ги откриете тук, тук, тук, тук, тук и […]