Как работи FUNтазия?

За метода ни на работа и общуване с децата и техните родители...

Подходи на работа и дисцпилини на обучение

Нашата визия за отдадена работа с деца…

zanimalnq2FUNтазия замислихме така, че да бъде онова цветно, уютно и приятно местенце, в което децата да се чувстват удобно и у дома си.

В занималнята работим с малки групи деца – до 5. Идеята е преподавателят да бъде съсредоточен максимално в работата си с тях и да може да им отделя индивидуално внимание към различните потребности, качества и интереси. За всички е ясно, че това е непосилно с голяма група деца.zanimalnq3

 

Подходът ни е приятелски и много личен – опознаваме постепенно децата, с които работим, научаваме какво ги вълнува, от какво се страхуват, за какво искат да говорят, какви евентуални таланти биха могли да развиват. Това би било лесно и абсолютно необходимо да се случва ако групата е хомогенна. Но разликата е, че ние не сме детска градина, в която са записани определен брой и конкретни деца всеки ден – а работим с различни деца в различните дни от седмицата. Това дава на вас, като родители, свободата да избирате деня на посещението си, но Именно нашият личен подход към тях ни позволява да ги групираме в последствие с други – с които сме разбрали, че имат общи интереси, с коити имат нагласи да се сформират като „ОТБОР“. zanimalnq11„Отборът“ е нещо, което целим в общуването с децата и с нещата, на които се опитваме да ги научим. Да бъдат ЗАЕДНО – отвъд радостта им от това, че разполагат с много играчки  – а да се научат да целят взаимната игра!   Когато успеем да правим това – ние вече знаем и кои от дисциплините са подходящи за всяка една от групите с деца и на кои да обърнем по-съществено внимание.

Това прави програмата ни изключително динамична – защото е базирана не просто по дни от седмици и дисциплини – а по-конкретно дете, по групата, в която вече се е адаптирало, времето, в което ще ни посети.

Това са дисциплините, които засягаме във времето, което прекарваме с вашите деца. Всички те в един или друг етап от нашите срещи с тях, биват център на нашето внимание и задълбоченост..макар и на игра. 🙂 И е прекрасно!

  • Целим развитие на двигателния апарат чрез упражнения и игри;
  • Изграждане на здравословни навици и двигателна култура;
  • Социално развитие чрез участие в групови задачи.

С поредица полезни и ободряващи и разтягащи упражнения, на фона на динамична и приятна музика, ще създаваме тонус и настроение на малките вихрогонци за целия ден! Заедно ще научаваме различни упражнения и гимнастики, които да помагат за разтежа и развитието на двигателния апарат.

  • Целта е децата да придобият познания от света на науката и от природата;
  • Включени са упражнения за безопасност на движението, скаутски практики, реакции в критични или опасни ситуации, взаимопомощ и др.;
  • Специални игри и помагала са в помощ на децата за развитие на техния светоглед.

В игри и приключения децата ще опознават света на природата, ще научават за различните изобретения на новия свят, интересни исторически събития, географски забележителности и всичко, което да подхрани общата им култура. Включени са упражнения за безопасност на движението, скаутски практики и др. Приготвили сме куп увлекателни факти, загадки, научни лаборатории, експерименти и награди за най-внимателните.

  • Развитие на социалната култура и адаптивността в социалната среда;
  • Усвояване на полезни и здравословни навици и етикеция;
  • Обогатяване на културата в общуването и действията с цел по-голяма увереност и преодоляване на някой типични страхове.

Основната мисия на тези часове е да направим от вашите и нашите малчугани, хора, които умеят да бъдат част от социалния живот, комуникират с лекота, и около тях всики се чувстват удобно, приятно и спокойно. Ще се научим как се поздравява, как да се държиш с по-големи от теб хора, поведение на публични места и събития. Как да приемаме гостите, как се приемат и подаряват подаръци, поведение на масата и ползване на прибори и още много други. Приготвили сме цял куп интересни, увлекателни и поучителни забавления!

  • Целим развитие на добра психомоторика, слух и двигателна култура;
  • Децата обогатяват своите знания и светоусещане;
  • Чрез съвременни подходи търсим емоционално и социално израстване.

По време на тези часове любимите ни игриви палавници ще се докоснат до още един свят на изкуство – танцово-музикалния. Именно Изкуството във всичките му форми е онова, което обогатява, развива, одухотворява, хармонизира и носи неподправена радост и нестихващи усмивки. Заедно ще пътешестваме в света на музиката, песните и танците, ще сътворяваме хореографии, развивайки добра психомоторика, чувство за ритъм, слухова и зрителна памет, пространствена ориентация. Убедени сме, че досегът до този вид изкуства възпитава в любов към общуването и спомага за емоционалното израстване на всяко дете.

  • Целта е децата да имат основни понятия за числата, геометричните форми, симетрията и пр.;
  • Упражняваме тактилността и заучаваме форми и цветове посредством игри и упражнения;
  • Учим прости математически действия и ги затвърждаваме в процеса на игра и упражнения.

Целта на тези занимания е да даде базови познания на децата по математика, но под забавна игрова форма, която да ги подтикне към логическа и математическа мисъл. Подходът е изцяло игрови, ненатоварващ излишно, но изключително забавен и увлекателен. Малчуганите ще трупат знания за числата, основната аритметика, геометричните форми, симетрията и пр. Ще работим с математически играчки, нагледни материали, които освен познания по математика, ще бъдат упражнения по тактилност и разпознаване на форми и цветове.

  • Чрез играчки, цветни карти, рисунки, музика и движения заучаваме различни думи, букви и изречения на английски.
  • Не учим отделни думи, а цели изрази, за да свикнат децата с речта и нейната стилистика;

Целта е да насърчим всяко дете да учи езика в игри, песни, кратки истории и разговори. Първоначално ще се учат да формулират думи и кратки изречения. С помощта на песни ще се учат да запомнят текстове и да ги превеждат. Упражненията за писане и четене ще се появят на по-напреднал етап. Естественият разговор, захласването в играта и мелодичността на музиката ще използваме като благоприятна атмосфера за научаване на чуждия език.

  • Подпомагане на креативността чрез задачи за създаване на разказ или история;
  • Заедно търсим поуките, положителните и отрицателните постъпки и персонажи;
  • Учим се да общуваме и творим с думи.

Малчуганите имат възможността, под въздействието на приказния свят, да развихрят своето гениално въображение и фантазия, и да сътворят техни собствени приказни светове. И това се случва наистина. Необходимо е само леко задаване на началото… и тяхната фантазия заработва с пълна пара! Децата се учат да се изразяват – не само с емоции, но и с думи. Възрастните рядко могат да си представят какви чудности могат да се родят от провокативното “Имало едно време” за начало и развихреното, необятно детско въображение… което само търси своето поле за изява.

  • Децата се учат да интерпретират и развиват в сцени различните сюжети;
  • Целим развитие на речта, дикцията, движенията и пресъздаването на сюжетите с всички изразни средства;
  • Показваме креативност и заедност в работата.

Децата ще  влизат в определените роли, ще се учат да възпроизвеждат реплики на разнообразни персонажи, звучи, движения, мимики, жестове, песни, и пр. Целта на този етап е да провокира изява на талантите и креативността на детския мозък, да ги прави уверени в себе си да се изявяват. Ще правим кратки етюди и сценки, ще се учим как да се държим пред публика, ще тренираме правилния изговор, паметта си, различни видове сценично поведение, и начините да изразим емоциите си разбираемо за околните. Дори без думи.

zanimalnq14Игрите?

Предизвикателство е в морето от игри за деца, играчки и книги, да се изберат такива, които да бъдат подходящи, адекватни, полезни и образователни за тях, като едновременно с това да им носят живо удоволствие.

Когато ние избирахме тази материална база за Детски център „FUNтазия“ – Варна, се ръководехме от някой ценни фактора

  • Да придават смисъл на нещата –  да насърчават сензорната обработка – тактилност,  акустичност, визуалност, вестибуларност;zanimalnqfinamotorika
  • Мотивиращи двигателните умения и развиване на фината моторика – конструктори, оцветяване, рисуване, моделиране;
  • Да осигуряват форма на образование и познание за живота край нас – игри с часовник например, обучителни пъзели, табла за азбуката, думичките и математическите действия;
  • Стмулиращи въображението – пример с куклите, обличащи се кукли и разиграването на сценки, реквизит за ролеви игри и пр.;
  • Насърчаващи социално поведение – самостоятелната игра е много важна, но занимания и игри, подпомагащи социалните взаимодействия са чудесни за възпитаване на добра комуникация и детето да израства като пълноценно общуващ  възрастен.

 

 

fuitС мисъл за детското развитие

В това отношение Детски център „FUNтазия“ – Варна си партнира с Издателство „ФЮТ“, едно от водещите български издателства, специализирано в издаването на детски книги и помагала във всички области, жанрове, съобразени с всички възрастови групи.
Детската си занималня оборудвахме с книги, играчки, помагала, пособия и обучителни игри, професионално консултирани от г-жа Албена Раленкова от „ФЮТ“, която сподели своят богат опит и с плам и страст ни разведе в света на детската книжка.
Разполагаме с конкретен набор от книги, помагала и ръководства за групови обучения за отделните възрастови групи, а също така и с възможности да поръчате материали за индивидуално обучение на вашето дете директно от Детския център. Възпитателите в центъра имат отлични методически указания за използването на тези материали в обучителните и игрови процеси и занимания на децата.

Такси и условия на занималните

Подробна информация за нашия подход в организирането на часовете от занималнята, както и за условията, които детския център във Варна предлага, може да прочетете от тук.

Бр. посещения
Цена Бележки
1 ден/3 часа 10 лв. Цената важи за дните от понеделник до петък включително!

Записванията през уикендите стават предварително.

Цена на всеки час престой през уикендите: 6 лв. за 1 дете.

1 ден/4 часа
15 лв.
  1. Детска занималня от понеделник до петък, от 9:00-13:00
  2. Събота: с предварителни записвания!
1 седмица
(3 ч./ден)
45 лв. Цената важи за дните от понеделник до петък включително!
Уикендите се договарят допълнително.
1 месец
(3 ч./ден)
190лв. Цената важи за дните от понеделник до петък включително!
Уикендите се договарят допълнително.

 

Кратка информация за условията на занималните:

  • Занималните имат обучителни програми за деца от 2 до 7 години включително.
  • Децата могат да посещават заниманията почасово или полудневно (преди обед) в дните от понеделник до събота включително.
  • Записванията са до запълване на бройката до 5 деца в група според възрастта им.
  • Със записването всеки родител попълва декларация и заявление.
  • Записването на второ дете от същото семейство става с -10% отстъпка от таксите. Записването на трето дете става с -20% отстъпка от таксите.