Седмична програма

Детска занималня FUNтазия – Варна

Седмица 10.09.2018 – 14.09.2018.

Понеделник

  1. Детска йога – специални песни в комбинация с подбрани йога пози за деца
  2. Емоционална Интелигентност – EQ  – Представяне на 4-те цвята на емоциите
  3. Упражнения по RULER методиката
  4. Свободна игра
  5. Изобразително изкуство – Охлювче

 

Вторник

  1. Детска йога – специални песни в комбинация с подбрани йога пози за деца
  2. Емоционална Интелигентност EQ  – четирите цвята на емоциите, упражнения
  3. В света на приказките – ВЪЛШВБСТВА от думи – разсъждения, дискусия по методиката RULER (EQ)
  4. Забавна математика – Игра на форми

сугестопедичен английски уроци варнаСряда

  1. Детска йога – специални песни в комбинация с подбрани йога пози за деца
  2. Аз и светът около мен – ЗЛАТНА ЕСЕН
  3. Емоционална Интелигентност EQ  – четирите цвята на емоциите, упражнения
  4. Безопасно Движение по пътя – пешеходци – игра

         

Четвъртък 

  1. Гимнастика, песнички и танци за малки патиланци –
  2. Арт – да събудим благодарност в себе си – Инициатива по методиката RULER (EQ)
  3.  Приказни творци, четене, преразказ, ролеви игри по сценарии- RULER  (EQ ) дискусия
  4. Свободни игри

         

Петък

  • Детска йога – специални песни в комбинация с подбрани йога пози за деца
  • Изобразително и изкуство – Благодарност – хората, на които съм благодарен (EQ)
  • Игра – Топка – мета-момент  – изучаване на мета-момента по методиката за EQ
  • Английски език  – България, традиции, градове, флаг, цветове, хора, упражнения по RULER  (EQ ) и по директния подход

Предмети от седмичната програма

Кликнете върху съответния предмет, за да получите подробна информация за него:

  • Целим развитие на двигателния апарат чрез упражнения и игри;
  • Изграждане на здравословни навици и двигателна култура;
  • Социално развитие чрез участие в групови задачи.

С поредица полезни и ободряващи и разтягащи упражнения, на фона на динамична и приятна музика, ще създаваме тонус и настроение на малките вихрогонци за целия ден! Заедно ще научаваме различни упражнения и гимнастики, които да помагат за разтежа и развитието на двигателния апарат.

  • Целта е децата да придобият познания от света на науката и от природата;
  • Включени са упражнения за безопасност на движението, скаутски практики, реакции в критични или опасни ситуации, взаимопомощ и др.;
  • Специални игри и помагала са в помощ на децата за развитие на техния светоглед.

В игри и приключения децата ще опознават света на природата, ще научават за различните изобретения на новия свят, интересни исторически събития, географски забележителности и всичко, което да подхрани общата им култура. Включени са упражнения за безопасност на движението, скаутски практики и др. Приготвили сме куп увлекателни факти, загадки, научни лаборатории, експерименти и награди за най-внимателните.

  • Развитие на социалната култура и адаптивността в социалната среда;
  • Усвояване на полезни и здравословни навици и етикеция;
  • Обогатяване на културата в общуването и действията с цел по-голяма увереност и преодоляване на някой типични страхове.

Основната мисия на тези часове е да направим от вашите и нашите малчугани, хора, които умеят да бъдат част от социалния живот, комуникират с лекота, и около тях всики се чувстват удобно, приятно и спокойно. Ще се научим как се поздравява, как да се държиш с по-големи от теб хора, поведение на публични места и събития. Как да приемаме гостите, как се приемат и подаряват подаръци, поведение на масата и ползване на прибори и още много други. Приготвили сме цял куп интересни, увлекателни и поучителни забавления!

  • Целим развитие на добра психомоторика, слух и двигателна култура;
  • Децата обогатяват своите знания и светоусещане;
  • Чрез съвременни подходи търсим емоционално и социално израстване.

По време на тези часове любимите ни игриви палавници ще се докоснат до още един свят на изкуство – танцово-музикалния. Именно Изкуството във всичките му форми е онова, което обогатява, развива, одухотворява, хармонизира и носи неподправена радост и нестихващи усмивки. Заедно ще пътешестваме в света на музиката, песните и танците, ще сътворяваме хореографии, развивайки добра психомоторика, чувство за ритъм, слухова и зрителна памет, пространствена ориентация. Убедени сме, че досегът до този вид изкуства възпитава в любов към общуването и спомага за емоционалното израстване на всяко дете.

  • Целта е децата да имат основни понятия за числата, геометричните форми, симетрията и пр.;
  • Упражняваме тактилността и заучаваме форми и цветове посредством игри и упражнения;
  • Учим прости математически действия и ги затвърждаваме в процеса на игра и упражнения.

Целта на тези занимания е да даде базови познания на децата по математика, но под забавна игрова форма, която да ги подтикне към логическа и математическа мисъл. Подходът е изцяло игрови, ненатоварващ излишно, но изключително забавен и увлекателен. Малчуганите ще трупат знания за числата, основната аритметика, геометричните форми, симетрията и пр. Ще работим с математически играчки, нагледни материали, които освен познания по математика, ще бъдат упражнения по тактилност и разпознаване на форми и цветове.

  • Чрез играчки, цветни карти, рисунки, музика и движения заучаваме различни думи, букви и изречения на английски.
  • Не учим отделни думи, а цели изрази, за да свикнат децата с речта и нейната стилистика;

Целта е да насърчим всяко дете да учи езика в игри, песни, кратки истории и разговори. Първоначално ще се учат да формулират думи и кратки изречения. С помощта на песни ще се учат да запомнят текстове и да ги превеждат. Упражненията за писане и четене ще се появят на по-напреднал етап. Естественият разговор, захласването в играта и мелодичността на музиката ще използваме като благоприятна атмосфера за научаване на чуждия език.

  • Подпомагане на креативността чрез задачи за създаване на разказ или история;
  • Заедно търсим поуките, положителните и отрицателните постъпки и персонажи;
  • Учим се да общуваме и творим с думи.

Малчуганите имат възможността, под въздействието на приказния свят, да развихрят своето гениално въображение и фантазия, и да сътворят техни собствени приказни светове. И това се случва наистина. Необходимо е само леко задаване на началото… и тяхната фантазия заработва с пълна пара! Децата се учат да се изразяват – не само с емоции, но и с думи. Възрастните рядко могат да си представят какви чудности могат да се родят от провокативното “Имало едно време” за начало и развихреното, необятно детско въображение… което само търси своето поле за изява.

  • Децата се учат да интерпретират и развиват в сцени различните сюжети;
  • Целим развитие на речта, дикцията, движенията и пресъздаването на сюжетите с всички изразни средства;
  • Показваме креативност и заедност в работата.

Децата ще  влизат в определените роли, ще се учат да възпроизвеждат реплики на разнообразни персонажи, звучи, движения, мимики, жестове, песни, и пр. Целта на този етап е да провокира изява на талантите и креативността на детския мозък, да ги прави уверени в себе си да се изявяват. Ще правим кратки етюди и сценки, ще се учим как да се държим пред публика, ще тренираме правилния изговор, паметта си, различни видове сценично поведение, и начините да изразим емоциите си разбираемо за околните. Дори без думи.

Какво е емоционална интелигентност EQ

Повече информация, помощни материали и съвети относно емоционална интелигентност и метода RULER – можете да получите в профилирания ни блог: http://funtazia.bg/category/eq/

 

ЗАЩО избрахме да се съсредоточим над ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ?

Умението да разпознаваме различните си емоции правилно възниква в най-ранна детска възраст. Тя може да бъде развивана или потискана. Но развитието й доказано води до изграждането на по-уверени, мислещи, способни и успяващи възрастни.

За разлика от IQ, което измерено веднъж остава за цял живот като капацитет на познавателни възможности, това, което се променя в нас, са базата данни, социалният ни опит, способността ни да общуваме, да се съобразяваме, да съчувстваме да изразяваме себе си – ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ.

ЕИ, разположена в дясното полукълбо на мозъка, отговаря за нашите чувства, емоции, артистични заложби, творчески и пространствени умения. Способността ни да комуникираме успешно, знаейки как да изкажем позицията си, как да заявим желанията си, как да получим, как да благодарим. Както споменахме това е, онази част, която през целия ни живот търпи развитие,  без значение, че Коефициентът ни на интелигентност IQ (лявото полукълбо от мозъка) остава един и същ. Това може да е объркващо, тъй като трупането на знания ни кара да се чувстваме по-интелигентни – но в действителност – онова, което се развива в нас – е начинът по който виждаме, възприемаме и реагираме на света и личната ни социазация с/в него.

Емоционалната интелигентност започва от изводите за въз­питание и образование на децата и се простира до значени­ето й на работното място и по-точно, във всички човешки взаимоотношения и усилия. От изследванията се установя­ва, че уменията на детето ви с ЕИ, усетени от учителя, кой­то забелязва, че е ентусиазиран ученик или че се харесва на приятелите си на игрището, ще му помагат и след двайсет години в работата и в семейния живот.

Социалните и релационните умения на детето могат да се подобрят значително, ако то отразява емоциите си и използва съпричастността, за да се опита да разбере и други гледни точки. Извършването на дейности и игри, които допринасят за придобиването на тези Умения, без съмнение ще помогнат за
развиването на по-разбиращи и запознати лица.

 

На какво учим малчуганите в занималнята

FUNтазия замислихме така, че да бъде онова цветно, уютно и приятно местенце, в което децата да се чувстват удобно и у дома си.
В занималнята работим с малки групи деца – до 7. Идеята е преподавателят да бъде съсредоточен максимално в работата си с тях и да може да им отделя индивидуално внимание към различните потребности, качества и интереси. За всички е ясно, че това е непосилно с голяма група деца.

Подходът ни е приятелски и много личен – опознаваме постепенно децата, с които работим, научаваме какво ги вълнува, от какво се страхуват, за какво искат да говорят, какви евентуални таланти биха могли да развиват. „Отборът“ е нещо, което целим в общуването с децата и с нещата, на които се опитваме да ги научим. Да бъдат ЗАЕДНО – отвъд радостта им от това, че разполагат с много играчки – а да се научат да целят взаимната игра! Когато успеем да правим това – ние вече знаем и кои от дисциплините са подходящи за всяка една от групите с деца и на кои да обърнем по-съществено внимание.

Това прави програмата ни изключително динамична – защото е базирана не просто по дни от седмици и дисциплини – а по всяко конкретно дете, по бързината и лекотата, с която то се адаптира, по специфичните му интереси, предпочитания, потенциали. Ние сме насреща да ви споделяме и обсъждаме всичко това с вас, родители. И да търсим най-добрия път към вашите деца – ЗАЕДНО!

Това са дисциплините, които засягаме във времето, което прекарваме с вашите деца. Всички те в един или друг етап от нашите срещи с тях, биват център на нашето внимание и задълбоченост..макар и на игра. И е прекрасно!