Лятна арт занималня за деца от 5 до 9 годинки

Лятна арт занималня със засилено изучаване на английски език, изобразително изкутво и театър

Лятна Занималня

Лятна арт занималня за деца между 5-9 години със засилено изучаване на английски език, изобразително изкуство и театрално майсторство

Начало на занятията: при събиране на групата

Продължителност – от 9:00ч до 15:00ч. 

Максимален брой деца в групата: 10

Цена за седмичен абонамент – 90 лева.

Цена за месечен абонамент – 320 лева

 

Активностите в лятната ни занималня подбирахме старателно с мисъл за ИСТИНСКИТЕ необходимости на децата в предучилищна и начална училищна възраст.

С голям приоритет ще бъдат занимания, развиващи емоционалната интелигентност при децата, с цел освобождаване от стреса, натрупващ се поради забързания, трескав и доста динамичен нов свят на деца и възрастни. Вижте повече какво е това и защо избрахме да се съсредоточим върху тази част от възпитанието и израстването на вашите деца. 

Какви предмети включихме в занятията си?

  • Английски език по директен подход 

Нашата специална програма от уроци по Английски език за деца над 3г. по „Директен подход“ е отличен начин за чуждоезиково обучение, в което децата се забавляват изучавайки езика. Иновативните сугестопедични и директни методики са признати и се практикуват в цял свят, а вече има възможност и варненци да се възползват от тези отлични обучителни подходи! 

Целта  е да насърчим всяко дете да учи езика в игри, песни, кратки истории и разговори. Първоначално ще се учат да формулират думи и кратки изречения. С помощта на песни ще се учат да запомнят текстове и да ги превеждат. Упражненията за писане и четене ще се появят на по-напреднал етап. Естественият разговор, захласването в играта и мелодичността на музиката ще използваме като благоприятна атмосфера за научаване на чуждия език.

Вижте повече информация за самия подход и за специализиран курс по английски език ето тук.

  • Приказни творци

-Подпомагане на креативността чрез задачи за създаване на разказ или история;

– Заедно търсим поуките, положителните и отрицателните постъпки и персонажи;

– Учим се да общуваме и творим с думи.
Малчуганите имат възможността, под въздействието на приказния свят, да развихрят своето гениално въображение и фантазия, и да сътворят техни собствени приказни светове. И това се случва наистина. Необходимо е само леко задаване на началото… и тяхната фантазия заработва с пълна пара! Децата се учат да се изразяват – не само с емоции, но и с думи. Възрастните рядко могат да си представят какви чудности могат да се родят от провокативното “Имало едно време” за начало и развихреното, необятно детско въображение… което само търси своето поле за изява.

  • Театрално изкуство

– Децата се учат да интерпретират и развиват в сцени различните сюжети;
– Целим развитие на речта, дикцията, движенията и пресъздаването на сюжетите с всички изразни средства;
– Показваме креативност и заедност в работата.
Децата ще  влизат в определените роли, ще се учат да възпроизвеждат реплики на разнообразни персонажи, звучи, движения, мимики, жестове, песни, и пр. Целта на този етап е да провокира изява на талантите и креативността на детския мозък, да ги прави уверени в себе си да се изявяват. Ще правим кратки етюди и сценки, ще се учим как да се държим пред публика, ще тренираме правилния изговор, паметта си, различни видове сценично поведение, и начините да изразим емоциите си разбираемо за околните. Дори без думи.

  • Изобразително изкуство на класическа музика

Идеята на това занимание е да запознаем децата с удоволствието от класическата музика, да обогатят и разширят своята обща култура, НО и да спомогнем да изразят емоциите си  с помощта на различни произведения и разговори, проведени със специалист – педагог. тази дисциплина заложихме като разтоварващ, релаксиращ механиъм, в помощ на себе опознаването и себеизраяването.

  • Специализирани игри по европейска програма „Силни деца – слабо насилие“

Поредица от игри, подбрани специално за възрастта на децата, с които се извършва наблюдение на реакциите на всяко дете, начините за справяне със задачата, с победата, със загубата и пр. Целта е да се прави системен анализ, който да бъде връщан като обратна връзка към родителите с идеята да се намали агресията сред подрастващите, да се провокират реакции свързани с добронамереност и приемане на ситуациите – които изграждат силния характер.

  • Специализирани игри и занимания за ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ по проект на FUNтазия. 

Поредица от игри, наблягащи на общуването, подпомагащи развитието на емоционален интелект.

Основните моменти от тази дисциплина водят до натрупване на умения у детето като:

-да възприема, оценява и изразява емоциите си без стрес;

-обогатяване на речника – за назоваване на различните видове емоции правилно
-да умее да решава проблеми, да откроява значимото от незначимото;
– да разбира връзката между емоции, мисли и поведение: както у себе си, така
и у другите;
– да управлява емоциите си: успява да превръща отрицателните емоции в
положителни и така стимулира израстването си.

  • Детска Йога 

Спеациално подбрани упражнения от йога практиката, поднесени по абавен и приятен начин, специално адаптирани за деца. Целта е тонизирането на организма и укрепване на имунната система.

 

 

 

  • Ежеседмични разходки и уроци на открито

 

 

 

 

 

Какво е ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ?

Терминът „емоционална интелигентност“ е използван за първи път през 1990 г. от Питър Саловей от Харвардския университет и Джон Майер от Университета в Ню Хемпшир, за да се опишат емоционалните качества, необходими за постигане на успех. Те включват:

  •   СЪЧУВСТВИЕ
  •   ИЗРАЗЯВАНЕ И РАЗБИРАНЕ НА ЧУВСТВА
  •   КОНТРОЛИРАНЕ НА НАСТРОЕНИЯТА
  •   НЕЗАВИСИМОСТ
  •   ПРИСПОСОБИМОСТ
  •   СПОСОБНОСТ ДА БЪДЕ ХАРЕСВАН
  •   СПОСОБНОСТ ДА РАЗРЕШАВА МЕЖДУЛИЧНОСТ­НИ ПРОБЛЕМИ
  •   НАСТОЙЧИВОСТ
  •   ДРУЖЕЛЮБНОСТ
  •   ЛЮБЕЗНОСТ
  •   С ЧУВСТВО ЗА УВАЖЕНИЕ

По своята същност емоционалната интелигентност е глобална интелигентност. Поради нея ние не се страхуваме от емоциите си и не ги потискаме, а напротив – използваме ги и ги приемаме като нормална част от живота си. Това обаче е възможно само ако добре познаваме себе си и ако можем правилно да разбираме чувствата си и да ги управляваме.

ЗАЩО избрахме да се съсредоточим над ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ?

Умението да разпознаваме различните си емоции правилно възниква в най-ранна детска възраст. Тя може да бъде развивана или потискана. Но развитието й доказано води до изграждането на по-уверени, мислещи, способни и успяващи възрастни.

За разлика от IQ, което измерено веднъж остава за цял живот като капацитет на познавателни възможности, това, което се променя в нас, са базата данни, социалният ни опит, способността ни да общуваме, да се съобразяваме, да съчувстваме да изразяваме себе си – ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ.

ЕИ, разположена в дясното полукълбо на мозъка, отговаря за нашите чувства, емоции, артистични заложби, творчески и пространствени умения. Способността ни да комуникираме успешно, знаейки как да изкажем позицията си, как да заявим желанията си, как да получим, как да благодарим. Както споменахме това е, онази част, която през целия ни живот търпи развитие,  без значение, че Коефициентът ни на интелигентност IQ (лявото полукълбо от мозъка) остава един и същ. Това може да е объркващо, тъй като трупането на знания ни кара да се чувстваме по-интелигентни – но в действителност – онова, което се развива в нас – е начинът по който виждаме, възприемаме и реагираме на света и личната ни социазация с/в него.

Емоционалната интелигентност започва от изводите за въз­питание и образование на децата и се простира до значени­ето й на работното място и по-точно, във всички човешки взаимоотношения и усилия. От изследванията се установя­ва, че уменията на детето ви с ЕИ, усетени от учителя, кой­то забелязва, че е ентусиазиран ученик или че се харесва на приятелите си на игрището, ще му помагат и след двайсет години в работата и в семейния живот.

Социалните и релационните умения на детето могат да се подобрят значително, ако то отразява емоциите си и използва съпричастността, за да се опита да разбере и други гледни точки. Извършването на дейности и игри, които допринасят за придобиването на тези Умения, без съмнение ще помогнат за
развиването на по-разбиращи и запознати лица.