Игра "Изобилие от емоции" с магнитния комплект

Магнитен Комплект "Дневник на емоциите"

Игра „Изобилие от емоции“

  • Вземете всички магнитни фигури, на които има лица с емоции, и ги групирайте по форма, като залепите всички с еднаква форма един за друг, така, че да получите 5 купчинки. Съберете 5те купчинки така, че да формират лице. Имате купчинка магнити за лява вежда, дясна вежда, ляво око, дясно око, и за устата.
  • Играчът, който е наред тегли една магнитна фигура от купчинката, която има най-много на брой фигури в нея. Купчинките с вежди са най-малко. Когато някой иска да тегли от там, може просто да сложи веждата под другата, за да може непрекъснато да има налични вежди за образуваните лица с емоции. Друг вариант е – вместо да я премества – да я завърти в друга посока – изражението отново ще се промени.

Пример: Играч 1 е наред – тегли фигура от долната купчинка с устата. В такъв случай, когато дойде ред на Играч 2 да тегли – той трябва да вземе фигура от някоя от купчинките с очи, или с веждите, защото от тях все още не е вземано. Съответно Играч 3 тегли от следващата купчинка, от която все още не е теглено, Играч 4 продължава, и така докато поне веднъж се изтегли от всяка от купчинките – започнете да въртите отново през тях.

При всяко теглене, след като съответния играч изтегли магнит – фигурата от купчинки показва ново емоционално състояние.

Играчът, който е наред трябва да назове името на това емоционално състояние, което му носи 1 точка. Допълнителни 2 точки печели ако сподели какво трябва да направим, когато сме в това емоционално състояние, за да се възползваме от него по най-добрия начин, така че да се почувстваме добре, без да навредим на себе си или на другите. Раздаването на допълнителни точки първо трябва да се гласува от всички играчи.

Използвайте барометър на емоциите от Мини таблата за развитие на емоционална интелигентност или EQ картите, за да си помогнете при назоваването на различните чувства и емоции. Така можете и да сверите а всички емоционални състояния, за да видите дали играчът на ред е познал съответното чувство. Ако играчът, който е наред не може да назове емоционалното състояние с правилни думи – той не получава точки, не получава право и да събере допълнителни точки. Тогава играчът трябва да върне обратно взетата от него фигура. Може да я върне най-горе в купчинката, или най-долу в купчинката й.

При участие на по-малки деца може да обсъдите какво е нивото енергия (високо или ниско) и доколко е приятно чувството (приятно, малко приятно, много приятно, неприятно, малко приятно, много приятно), изобразено на получената фигурка. Използвайте другите магнитни плочки, на които има информация за количество енергия, и приятно и неприятно чувство.

Може да използвате статията за „Барометър на емоциите“ (вижте в www.EQBulgaria още статии по темата), за да обясните и да помогнете на децата да разберат как нивото на енергия заедно с нивото на комфорт променят нашите емоционални състояния.

Игра „Откриване на модели на поведение“

Можете да развиете темата, като включите освен ниво на енергия и приятност на чувството – информация за мислите, които имаме по време на това чувство – негативни или позитивни, дали са под контрол или са извън контрол чувствата и мислите ни, когато сме в това състояние.

Това упражнение е по-сложно – защото изисква наблюдение в дългосрочен план над себе си в различни ситуации и разпознаване на типове модели на реакции, поведения, мисли и решения. Откриването на повтарящи се модели на поведение е важен момент от себепознанието, който е еднакво труден за възрастни и за деца. Но този тип упражнения ни помагат да си дадем сметка за това и да анализираме в последствие ползите и загубите, които един разпознат модел на поведение ни носят.

Използвайте изречението образец, за да запълните липсващите в него части, и да получите модел на поведение, който сте си открили.

Когато съм…… имам……енергия, ….. чувства, …… мисли, …. контрол съм…. и искам да……..

Пример:

Когато съм отчаян, потиснат, имам малко енергия, неприятни чувства, негативни мисли, извън контрол съм и искам да получа подкрепа.

Ако работата ви е с по-големи деца, тийнейджъри или възрастни – отделете време да коментирате ползите и вредите от този модел. Възможностите и пречките, които ви създава. След това обсъдете варианти дали е удачно да го прекратите, или да го продължите.

Да си дадете сметка за моделите ви на поведение, посредством, които вземате решения, изграждате взаимоотношения и пр. – е един от основните елементи и на методиката на най-голямата световна организация за емоционална интелигентност – SIX SECONDS.

Повече за модела на SIX seconds и неговите стълбове, можете да научите на страницата им www.EQ.org , или консултирайки се с акредитиран по тяхната програма специалист. В България – това е Полина Коцева. Информация относно консултиране с нея – можете да намерите тук: Професионален консултинг за социално-емоционално развитие, за деца, родители, учители, учебни заведения.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *