Игра "История за приятел" с магнитния комплект

Игра „История за приятел“ с магнитния комплект „Дневник на емоциите“

Предисловие

Описанaтa по-долу игрa e с цел да превърнe комплекта в забавен и интересен инструмент за всяко дете. Играта могат да се играят с родител и дете, учител и дете, психолог и дете, група от възрастни и деца, група от деца с участие на възрастен и пр.

Важното по време на играта е да не се съсредоточавате в събирането на точки и състезаването! В тези игри победител е всеки, който участва активно, открито и без да подвежда останалите. Губещ е всеки, който опитва да излъже за емоционалните състояния, да ги прикрие или да премълчи. 

Това може да обясните на играчите, защото това е валидно и в „живия“ живот – ако премълчаваме или лъжем за емоциите пред хората, които са до нас и са готови да ни изслушат – ние залъгваме себе си вредим на самите нас. Ако не обсъждаме емоционалните състояния – ние губим, защото ще ги познаваме по-малко и това няма да ни дава възможности да ги регулираме по най-правилен начин. Ако, обаче, разпознаваме правилните хора, на които да споделим емоционалните си състояния – хората, които искат да ни помогнат и да са съпричастни – ние сме победители, защото това ще ни помогне да се чувстваме по-добре, да сме по-здрави, по-съсредоточени, по-уверени, стабилни и колаборативни.

Игрите с комплекта, а и дискусионните теми, засягат няколко много важни акцента в постигането на висока емоционална интелигентност:

  • Толерантност и съпричастност
  • Приятелство и доверие
  • Екипност и споделеност
  • Подкрепа
  • Концентрираност
  • Търпение

Това са важни качества, които е съществено да споделите на играчите, защото те трябва да ги постигнат и да се придържат към тях по време на игрите.

Ако някой от участниците в игрите не притежава и не се стреми към тези качества – той е губещ в играта, както би бил губещ в реалния живот. И тъй като всички играчи следва да държат на тези качества – другите могат да са толерантни приятели и дадат на губещия нов шанс да поправи нещата, като имат търпението и окажат нужната подкрепа всеки от играчите да се придържа към всички тези качества.

Игра „История за приятел“ – инструкции и правила

Стъпките за провеждане на играта са идентични като тези от ИГРА – „История за мен“ с тази разлика, че тук споделяме история за наш приятел и близък, който е изпитал чувствата от двата кръга, разглеждани отново отляво-надясно.

При тази игра разказвачът печели 6 точки при разказана правдоподобна история за приятел.

Пример:

„Мама беше много уплашена, когато се затичах към улицата и започна да крещи. Обаче аз спрях, огледах се, както ме беше учила тя и пресякох като я изчаках от другата страна. Тогава тя се почувства спокойна, стана умилена и доволна, че съм я слушал и съм се научил на нещо хубаво. Много ме гушкаше след това.“

Играта може да се играе в група, или индивидуално – между възрастен (родител, учител, психолог) и дете. Препоръчваме да се избягва играта между две деца без участие на възрастен.

Ако при опит за игра децата срещат затруднения да споделят история за приятел – прекратете играта и ги посъветвайте да бъдат наблюдателни в ежедневието си за това как се държат останалите в различни моменти и как изразяват емоциите си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *