Игра "Нарисувай емоцията"

ИГРА – „Нарисувай емоциите“ с магнитния комплект

Предисловие

Описанaтa по-долу игрa e с цел да превърнe комплекта в забавен и интересен инструмент за всяко дете. Играта могат да се играят с родител и дете, учител и дете, психолог и дете, група от възрастни и деца, група от деца с участие на възрастен и пр.

Важното по време на играта е да не се съсредоточавате в събирането на точки и състезаването! В тези игри победител е всеки, който участва активно, открито и без да подвежда останалите. Губещ е всеки, който опитва да излъже за емоционалните състояния, да ги прикрие или да премълчи. Това може да обясните на играчите, защото това е валидно и в „живия“ живот – ако премълчаваме или лъжем за емоциите пред хората, които са до нас и са готови да ни изслушат – ние залъгваме себе си вредим на самите нас. Ако не обсъждаме емоционалните състояния – ние губим, защото ще ги познаваме по-малко и това няма да ни дава възможности да ги регулираме по най-правилен начин. Ако, обаче, разпознаваме правилните хора, на които да споделим емоционалните си състояния – хората, които искат да ни помогнат и да са съпричастни – ние сме победители, защото това ще ни помогне да се чувстваме по-добре, да сме по-здрави, по-съсредоточени, по-уверени, стабилни и колаборативни.

Игрите с комплекта, а и дискусионните теми, засягат няколко много важни акцента в постигането на висока емоционална интелигентност:

  • Толерантност и съпричастност
  • Приятелство и доверие
  • Екипност и споделеност
  • Подкрепа
  • Концентрираност
  • Търпение

Това са важни качества, които е съществено да споделите на играчите, защото те трябва да ги постигнат и да се придържат към тях по време на игрите.

Ако някой от участниците в игрите не притежава и не се стреми към тези качества – той е губещ в играта, както би бил губещ в реалния живот. И тъй като всички играчи следва да държат на тези качества – другите могат да са толерантни приятели и дадат на губещия нов шанс да поправи нещата, като имат търпението и окажат нужната подкрепа всеки от играчите да се придържа към всички тези качества.

„Нарисувай емоциите“ – игра с магнитния комплект – инструкции

Задачата към детето е да изтегли елементи от пъзела така, че да сглоби фигура с емоционално състояние.   Тази фигура поставя върху бял лист, на който трябва да нарисува случка, в която то или негов близък се е чувствал така.  

За целта е нужно да нарисува тяло на геройчето, както и околна среда, с които да илюстрира самата случка по най-добър начин, а същевременно да покаже как изглежда тялото ни при тези емоции.

Ако смятате, че ще е по-интересно – помолете детето да илюстрира комикс – може да слага кратки реплики в балончета и да свърже различните илюстрации в обща история. Това ще развихри креативността му, но и ще събуди желанието му да сподели, чрез изкуството и създаването. Отделно – самото рисуване ще му даде спокойствие и равновесие в емоционалното състояние и един отдалечен поглед над случката, който ще му позволи адекватна интерпретация.

При група от деца може да проведете серия от задачи. Например всяка седмица да разглеждате едно конкретно емоционално състояние (общо са 25) и децата да рисуват рисунка с него.

При индивидуална работа, можете да поставите всички плочки наобратно и детето да си изтегли и сглоби фигурата. Съответно, за да улесните процеса – може да се сдобиете с малка бяла магнитна дъска, върху която детето да залепи фигурите и да рисува. Може и да се използва обикновен лист, като след това рисунката се залепи чрез магнитите върху метална повърхност, за да се види цялостно.

Идеята при тази игра е да обсъдите с детето всеки детайл от рисунката, като така получите повече информация за неговите възприятия. Не тълкувайте никой детайл от рисунката или от обясненията на детето пред него! Ако имате притеснения или въпроси – консултирайте се със специалист.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *